آفتاب

سفیر جدید گرجستان استوارنامه خود را تقدیم ظریف کرد

سفیر جدید گرجستان استوارنامه خود را تقدیم ظریف کرد

ایوسب چاخواشویلی سفیر جدید گرجستان در جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ضمن دیدار و گفتگو با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، ایوسب چاخواشویلی سفیر جدید گرجستان در جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ضمن دیدار و گفتگو با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

 ظریف در این دیدار به روابط تاریخی ، دیرینه و دوستانه بین دو کشور و همچنین ارتباطات بسیار صمیمی مردمی دو کشور و حضور و اقامت گرجیها در ایران اشاره کرد.

وی با تاکید بر وجود ظرفیتهای بسیار متنوع و متعدد برای توسعه همه جانبه روابط بویژه در بخش تجاری و اقتصادی و نیز تقویت روابط پارلمانی ، بر ضرورت تلاش برای رفع برخی موانع و مشکلات و تسهیل تقویت بیش از پیش این روابط و مبادلات در عرصه های تجاری تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تحسین سابقه و تجربه بسیار خوب فعالیت سفیر جدید گرجستان در ایران و تسلط وی به زبان فارسی و همچنین آشنایی وی با ظرفیتها و توانمندیهای فنی و مهندسی و دستاوردهای صنعتی کشورمان ، ابراز امیدواری کرد با تلاش و پیگیری بی وقفه سفیر جدید و بهره برداری از ظرفیتهای خوب دو کشور شاهد رفع برخی موانع موجود و تسهیل روند توسعه و گسترش بیش از پیش روابط فیمابین به خصوص در عرصه های اقتصادی ، بازرگانی و تجاری باشیم.

سفیر جدید گرجستان نیز در این دیدار ضمن تبریک سال نو شمسی و عید نوروز به وزیر امور خارجه کشورمان و ابلاغ سلامهای وزیر خارجه کشورش به ظریف ،  گزارشی از روند روابط خارجی کشورش در ابعاد دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی ارائه کرد و به سابقه روابط خوب دو کشور و همچنین ظرفیت های گسترده در دو کشور برای توسعه روابط اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به خاطرات خوب خود از دوران حضورش در ایران در گذشته و فراگیری زبان شیرین فارسی و علاقه خود به فرهنگ مردم و کشور ایران تاکید کرد  که مردم و دولت گرجستان از پیشرفتها و دستاوردهای ایران در عرصه های مختلف خرسندند و تفلیس علاقمند به توسعه همه جانبه روابط با تهران است.

سفیر جدید گرجستان همچنین با اشاره به حجم بالای مبادلات تجاری و بازرگانی فیمابین ، تاکید کرد همه توان خود را برای توسعه و ارتقای بیش از پیش روابط بین تهران و تفلیس بکار خواهد گرفت.
 

کد N207708

وبگردی