آفتاب

کارخانه ای: وزارت صنعت از خام فروشی جلوگیری کند

کارخانه ای: وزارت صنعت از خام فروشی جلوگیری کند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس خواهان جلوگیری از خام فروشی به عنوان جایگزین هدفمند صادرات نفت خام در راستای رشد اقتصادی و خوداتکایی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابراهیم کارخانه‌ای در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکری از رؤسای سه قوا خواست تا از برخورد شعاری در عرصه فرهنگ و اقتصاد مقاومتی پرهیز نموده و برنامه محوری و اجرا را جایگزین تبلیغ محوری کنند.

کارخانه‌ای، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکری به وزیر خارجه گفت: وزارت خارجه باید پاسخ انقلابی و در خور شأن ملت ایران به قطعنامه سخیف اروپا با راهبرد اتخاذ سیاست مقتدرانه در روابط دیپلماتیک بدهد که متأسفانه در مذاکرات هسته ای اخیر نادیده گرفته شده و منجر به به اینگونه اقدام گستاخانه و بی ادبانه از سوی پارلمان اروپا شده است.

وی از قوه قضائیه و وزارت خارجه نیز خواست تا درباره سخنان سخیف یکی از عوامل فتنه‌گر در همدان اقدام عاجل مبذول داشته و نتیجه را به اطلاع مردم همدان برساند.

کارخانه‌ای خطاب به دولت، خواستار ورود نقدینگی 500 هزار میلیارد تومانی به چرخه توسعه و رفاه اجتماعی با تکیه بر دانش و فناوری های نوین در جهت ارتقاء قدرت تولید ساخت داخل برنامه ریزی شد و از وزیر راه خواست تا نسبت به اتمام هر چه سریعتر آزادراه ساوه –همدان که بیش از 90 درصد عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است اقدام کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس همچنین از وزیر راه و شهرسازی خواست تا ساخت راه آهن تهران –همدان را در سال جاری به اتمام برساند که خواست دیرینه مردم همدان است.

وی در ادامه خطاب به وزیر نیرو خواهان اجرای فاز یک تغییر سیستم خنک کننده نیروگاه شهید مفتح از تر به خشک و انتقال پس آب سیستم فاضلاب همدان به نیروگاه جهت قطع بهره برداری از منابع رو به اتمام ذخایر آبی منطقه شد و خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت،گفت: وزارت صنعت و معدن از خام فروشی معادن به عنوان جایگزین هدفمند صادرات نفت خام در راستای رشد اقتصادی و خوداتکایی جلوگیری کند.

انتهای پیام

کد N207607

وبگردی