آفتاب

امنیت مرزهای آذربایجان غربی در منطقه مثال زدنی است

امنیت مرزهای آذربایجان غربی در منطقه مثال زدنی است

ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: امنیت مرزهای استان در منطقه مثال زدنی است و در قیاس با دیگر کشورها از پایداری بیشتری برخوردار است.

ˈ علیرضا رادفر ˈ یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرزهای آذربایجان غربی از نعمت امنیت برخوردارند و این امنیت را مدیون رشادت ها و فداکاری های نیروهای نظامی و انتظامی در مرزهای طولانی استان هستیم.

وی اضافه کرد: طرح انسداد مرزها به عنوان یکی از راه حل های مبارزه با قاچاق به شمار می رود که با توجه به این امر، طرح انسداد مرز در بیش از 80 درصد مرزهای استان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: 20 درصد باقیمانده نیز که در نقاط صعب العبور قرار دارند در سال 93 مورد رسیدگی قرارگرفته و در آنها نیز طرح انسداد مرزی اجرا می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: کاهش درآمد دولت و متضرر شدن آن، تعطیلی بنگاههای تولیدی، افزایش بیکاری، خروج منابع و منافع دولت به صورت غیرقانونی و تهدید ثبات اقتصادی از تبعات پدیده قاچاق هستند که برای مقابله با آنها، روند مبارزه با قاچاق با تمام توان در مرزهای استان به اجرا در می آید.

رادفر از ارتقای تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری پاسگاههای مرزی آذربایجان غربی در سال جاری خبر داد و گفت: در سال 93 مقرر شده است که برجک ها و پاسگاههای مرزی استان به امکانات سخت افزاری و دیده بانی و تکمیل امکانات فیزیکی و همچنین به تجهیزات الکترونیکی و نرم افزاری مجهز شوند.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در سال آتی شاهد کاهش چشمگیر این پدیده شوم و به حداقل رسیدن آن می شویم.

وی توجه به مسائل و مشکلات مرزنشینان استان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: به منظور کنترل قاچاق کالا و ساماندهی و قانونمند شدن فعالیت های اقتصادی و همچنین تامین معیشت مرزنشینان استان، تاکنون برای 102 هزار خانوار مرزنشین کارت هوشمند برای فعالیت قانونی صادر شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی از کشف یک میلیون و 970 هزار لیتر سوخت قاچاق در سال 92 در استان خبر داد و اظهار کرد: پارسال همچنین پنج هزار و 282 قبضه انواع سلاح غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده که بیش از 90 درصد این کشفیات، سلاح شکاری است و در این زمینه 475 نفر دستگیر شدند.

8137/581/ 1495
کد N207582

وبگردی