آفتاب

‌کشف سومین پهپاد جاسوسی کره‌شمالی در نزدیکی سئول

‌کشف سومین پهپاد جاسوسی کره‌شمالی در نزدیکی سئول

مقام‌های کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کردند، سئول سومین پهپاد سقوط کرده کره شمالی را در کوهستانی واقع در ساحل شرقی این کشور کشف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مقام‌های وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کردند، اوایل صبح امروز پس از آنکه سه تن از ساکنین سامچئوک درباره این پهپاد به ارتش اطلاع دادند، سربازان کره جنوبی به کوهستانی در این منطقه واقع در 290 کیلومتری سئول اعزام و این پهپاد را کشف کردند.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، ظاهر این پهپاد همانند پهپادی است که 24 مارس سال جاری میلادی در پجو، شهری در نزدیکی مرز دو کره کشف شد.

کره جنوبی در چند هفته اخیر دو پهپاد کره شمالی را در بائنگنی‌یئونگ و پجو کشف کرده است. پهپاد کشف شده در پجو شامل تصاویر تاسیسات نظامی و محل‌های مسکونی دفتر ریاست جمهوری سئول بود.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت، اگر این پهپادها از کره شمالی به پرواز درآمده باشند، اقدامات قانونی و نظامی علیه نقض حریم هوایی کره جنوبی توسط کره شمالی صورت می‌گیرد.

وی افزود، تمامی یگان‌ها در سراسر کشور بسیج شده‌اند تا پهپادهای دیگری را که در کره جنوبی فرود آمده کشف کنند.

وزارت دفاع کره جنوبی افزود، روز دوشنبه نشستی را با فرماندهان ارشد کشور برگزار می‌کند تا درباره چگونگی برخورد با این مساله با یکدیگر مذاکره کنند.

انتهای پیام

کد N207569

وبگردی