آفتاب
از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد؛

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

حسینی، دامادی، احمدی و نوروزی نمایندگان قائم‌شهر، ساری، نوشهر و علی‌آباد به وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت نابسامان جاده تهران شمال از مسیر سوادکوه و قفل شدن زندگی مردم منطقه در ایام تعطیلی به علت کندی سرعت پروژه تذکر دادند.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیئت‌ رئیسه مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز یکشنبه از سوی هیئت ‌رئیسه مجلس قرائت شد که به این شرح است:

تذکر 160 نماینده مجلس به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علیرغم تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اساس باید حمایت از جریان‌های فرهنگی مومن و انقلابی باشد، چرا با رسانه‌های منتقد از جمله هفته‌نامه 9 دی به دلیل انتقاد از دولت برخورد و توقیف می‌شود، در حالی که وزارت ارشاد نسبت به توقیف رسانه‌های هتاک به مقدسات اظهار تأسف می‌کند و رئیس‌جمهور از آزادی منتقدان سخن می‌گوید.

بیرانوند نماینده بروجرد به وزیر امور خارجه در خصوص پاسخگویی انقلابی به اتحادیه پارلمانی اروپا و ممانعت از دخالت در امور داخلی ایران تذکر داد.

قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزرای کشور و راه و شهرسازی در خصوص تسریع در کنترل خودروها به منظور جلوگیری از تصادفات جاده‌ای و کاهش چشمگیر فوتی‌ها و به وزیر امور خارجه در خصوص تسریع در مقابله با قطعنامه اتحادیه اروپا که در امور داخلی کشور دخالت کرده است، تذکر داد.

بیرانوند نماینده بروجرد به رئیس‌ جمهور درخصوص حفظ عزت و بزرگواری ملت ایران در نحوه رسیدگی به خانوارهای واجد شرایط دریافت یارانه تذکر داد.

تأمینی نماینده رشت به وزیر نیرو در خصوص عدم توجه به پروژه سد لاستیکی بخش لشت نشا در شهرستان رشت، به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص افزایش قیمت کود شیمیایی و نارضایتی کشاورزان و به رئیس ‌جمهور و وزیر کشور در خصوص توجه بیشتر به پرداخت خسارت ناشی از برف تذکر داد.

آریایی‌نژاد نماینده ملایر به وزیر آموزش و پرورش در خصوص پیگیری شبانه‌روزی شدن درمانگاه فرهنگیان ملایر و شفاف‌سازی در به کارگیری نیروها در این درمانگاه تذکر داد.

پشنگ نماینده خاش به وزیر نیرو در خصوص ناکارآمدی مدیرعامل شرکت تولید برق استان در رفع مشکلات افت فشار برق تذکر داد.

حسینی، دامادی، احمدی و نوروزی نمایندگان قائم‌شهر، ساری، نوشهر و علی‌آباد به وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت نابسامان جاده تهران شمال از مسیر سوادکوه و قفل شدن زندگی مردم منطقه در ایام تعطیلی به علت کندی سرعت پروژه تذکر دادند.

ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص علت انتصابات ناشایست در ایمیدرو و لزوم توجه جدی به تخلفات صورت گرفته در شرکت فولاد مبارکه به وزیر راه و شهرسازی درخصوص لزوم توجه جدی معاونان این وزارتخانه به دستورات وزیر در مورد حل مشکلات شهرستان مبارکه و به وزیر نیرو در خصوص لزوم تسریع در اجرای صورت جلسات مربوط به حوزه آب و فاضلاب شهرستان مبارکه و به رئیس‌جمهور در خصوص لزوم برخورد جدی با علل افزایش آلایندگی شرکت فولاد مبارکه و به وزیر بهداشت درخصوص علت بی‌توجهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مشکلات بهداشت و درمان مردم شهرستان مبارکه و لزوم تصریح در صدور مجوز اورژانس 115 در شهرستان مبارکه تذکر داد.

دستغیب نماینده شیراز به وزیر راه و شهرسازی درخصوص تاخیر طولانی‌مدت پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی و سرگردانی مسافران و به وزیر راه و شهرسازی درخصوص افزایش نظارت بر خدمات هوایی و زمینی زائران عتبات عالیات تذکر داد.

فتاحی نماینده شهر بابک به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعطیلی پروژه‌های توسعه صنعت مس، عدم پرداخت خسارات به دامداران منطقه خاتون‌آباد، بی‌ثباتی در صنعت مس و نارضایتی مردم از این اوضاع تذکر داد.

شریعت‌نژاد نماینده تنکابن به وزیر راه و شهرسازی درخصوص اعتراض به اولویت ندادن احداث آزادراه تهران شمال که بیش از 17 سال از شروع آن می‌گذرد تذکر داد.

کد N207354

وبگردی