آفتاب

بیش از پنج میلیون تردد نوروزی در راه های استان گلستان ثبت شد

بیش از پنج میلیون تردد نوروزی در راه های استان گلستان ثبت شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان اعلام کرد: بیش از پنج میلیون تردد نوروزی در جاده های استان به ثبت رسید.

ˈمهدی میقانیˈ روز یکشنبه گفت: از ابتدای شروع طرح نوروزی از 25 اسفند 92 تا پایان طرح در پانزده فروردین جاری، پنج میلیون و 290 هزار و 320 تردد در جاده های استان گلستان ثبت شد.

وی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه ترافیک آنلاین راه ها در 24 محور ارتباطی استان گلستان و 18 دستگاه ترددشمار، آمار کل تردد در ایام طرح سفرهای نوروزی، پنج میلیون و 290 هزار و 320 وسیله نقلیه بوده که هفت درصد از کل این تردد، سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

وی افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک در سطح راه های استان معادل 437 وسیله نقلیه در ساعت بوده، ضمن این که بیش ترین نرخ این جریان ترافیکی مربوط به محور گرگان - کردکوی با تردد یک هزار و 113 وسیله در ساعت بوده است.

میقانی سرعت تردد در شبکه راه های دارای ترددشمار استان در این مدت را 83 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: روز هفتم فروردین با 282 هزار و 756 تردد وسیله، پرتردد ترین روز ایام طرح نوروزی در استان گلستان بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان افزود: کمترین نرخ ترافیک در این ایام با 28 هزار و 941 تردد مربوط به محور مرز پل - اینچه برون بوده است.

وی یادآور شد: 25 درصد وسایل نقلیه متردد در 24 محور استان گلستان نیز فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده اند.

602/508
کد N207342

وبگردی