آفتاب
معاون دبیر کل حزب الله

مذاکرات سازش شکست خورده است/ برای حل مشکلات لبنان منتظر تحولات نمی مانیم

مذاکرات سازش شکست خورده است/ برای حل مشکلات لبنان منتظر تحولات نمی مانیم

بیروت - ایرنا -معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه « مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی شکست خورده و غیرقابل قبول است»، تاکید کرد که مقاومت تنها راه آزادسازی همه فلسطین از اشغال صهیونیست ها است.

به گزارش ایرنا،شیخ « نعیم قاسم» که در مراسم جشن تکلیف دانش آموختگان دختر مؤسسه آموزش دینی اسلامی در ضاحیه جنوبی بیروت سخن می گفت، افزود: هدف مذاکرات سازش با رهبری آمریکا تامین منافع کامل صهیونیست ها و ایجاد اردوگاهی فلسطینی در نوار غزه و برخی روستاهای فلسطینی و خلع ید کامل ملت فلسطین است.

وی مذاکرات سازش را یک « جنایت بزرگ» توصیف و تاکید کرد: مسئله فلسطین زمانی حل می شود که از دریا تا رودخانه بطور کامل آزاد شود و اگر چه تحقق این هدف زمان بر است اما انشاء الله پیروزی با ملت فلسطین است.



** برای حل مشکلات لبنان منتظرتحولات منطقه نمی مانیم

معاون دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود بر حمایت حزب الله از برقراری امنیت و ثبات کامل در لبنان تاکید کرد وگفت: ما از اولین کسانی بودیم که به دعوت برای گفت گو های ملی به منظور بررسی راهبرد دفاعی لبنان پاسخ دادیم و می دانستیم که در مورد مقاومت گفت وگو خواهد شد.

شیخ نعیم قاسم اظهارداشت: این رویکرد خوبی است زیرا معتقدیم از طریق گفت وگو امکان تحکیم نقش مقاومت در خدمت به لبنان و آزاد سازی بقیه سرزمین های اشغالی با همکاری ارتش از طریق راه های مناسب ،صحیح و با بهره برداری از امکانات و ظرفیت ها فراهم می شود.

این مقام ارشد حزب الله تصریح کرد: ما از گفت وگو دور نیستیم و در جلسات گفت وگو حاضریم و همه را به بهره برداری واستفاده ازفرصت های سیاسی کنونی کشور فرا می خوانیم.

وی خطاب به کسانی که منتظر آینده و نتیجه تحولات منطقه برای حل مشکلات لبنان هستند، گفت: منطقه تا زمانی نامعلوم در ناآرامی و در حالتی از عدم توازن قرار دارد و مشکلات آن پایان پذیر نیست ودر افق نزدیک هم راه حلی برای مشکلات آن دیده نمی شود.

شیخ نعیم قاسم اظهارداشت: خیر وصلاح لبنان این است که به امور داخلی خود توجه کنیم و مسایل را تا آنجا که می توانیم به صورت واقعی درچارچوب رویکردی اصول وقواعدی که لبنان و زیرساختارهای آن را حمایت کند، حل و فصل کنیم.



** چهار اصل حل مشکلات لبنان

معاون دبیرکل حزب الله در ادامه سخنان خود چهار اصل برای تحقق حل مشکلات لبنان پیشنهاد کرد و گفت: اصل اول آن است که همه ما اسراییل را به عنوان دشمن خطرناک به رسمیت بشناسیم وهمواره برای مواجهه با طرح های این دشمن آماده و درکمین باشیم تا بدین گونه دشمن نتواند ما را به مسیر دلخواه خود بکشاند.

وی افزود : دومین اصل آن است که بدانیم لبنان کشوری است که تعلق به همه دارد وکسی نمی تواند آن را متعلق به خود بداند و سرنوشت کشور را به نقطه دلخواه خود سوق دهد بلکه باید باهم همکاری کنیم، ما در این کشور وجود داریم ودیگران هم وجود دارند، ازاین رو مسئولیت، کشور بردوش همه است.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: سومین اصل، ربط ندادن لبنان به تحولات و بحران های ناپایان منطقه است.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: اصل چهارم، توجه واهتمام بر مسایلی است که به ایجاد زیرساختارهای دولت کمک می کند مسایلی مانند تعیین مدیران ارشد و اجرای انتخابات مجلس نمایندگان و ریاست جمهوری.



** حجاب مصافی با اندیشه های باطل

شیخ نعیم قاسم در ادامه سخنان خود از حجاب به عنوان « مصاف با اندیشه های غلط اهدایی غرب وشرق» یاد کرد و آن را در چارچوب حرکت های دفاع از زنان دانست.

وی دفاع از حقوق زنان را به معنی دفاع از فکر وعفت آنها خواند و گفت: هر حرکتی و تلاشی برای دفاع از زنان باید اصل عفت را مدنظر بگیرد.

معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: غرب به مسئله عفت زنان وحمایت ازآنها توجه ندارد واین امر منجر به نابودی حقوق آنها در غرب شده است.



** جنگ نرم غرب

شیخ نعیم قاسم به « جنگ نرم غرب » اشاره کرد و گفت: جنگ نرم غرب در واقع همان تزریق افکار واندیشه های مسمومی است که درعقل انسان ها نفوذ می کنند وانسان را دم ساز خود می سازند.

این مقام ارشد حزب الله با اشاره به اهتمام رسانه های جمعی و انواع همایش ها بر مسئله زیبایی بانوان بجای توجه برادب، اخلاق واحساس مادری زنان اظهارداشت: امروز اندیشه صهیونیستیبر برخی رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی جهان حکم فرماست وسعی می کند برای بهره برداری از امکانات مالی با وسوسه و امور واهی ما را از اطاعت خداوند دورکند.

شیخ نعیم قاسم همه زنان و دختران را به صبر وتحمل در برابر فشارها وسوسه های بی حجابی دعوت کرد.

خاورم ** 1324
کد N207301

وبگردی