آفتاب
کلیات لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی بین ایران و پاکستان

موافقان: دولت پاکستان از گروه‌های تندرو حمایت می‌کند

موافقان: دولت پاکستان از گروه‌های تندرو حمایت می‌کند

در پی رسیدگی مجلس به کلیات لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی بین ایران و پاکستان حسینعلی شهریاری و سیدناصر موسوی لارگانی نمایندگان زاهدان و فلاورجان در موافقت با کلیات لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی بین ایران و پاکستان سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسینعلی شهریاری در سخنانی ضمن ابراز تسلیت شهادت دانایی فر و باقری از پرسنل مرزبانی گفت: شاهد بودید که دولت پاکستان در موضوع گروگان‌گیری اعلام کرد اشرار در داخل خاک این کشور نیست.

وی ادامه داد: دولت دروغگو پاکستان تفکر تکفیری و وهابی دارد و گروه‌های تندرو را حمایت می‌کند. دولت پاکستان دولتی متخاصم با جمهوری اسلامی ایران است آیا کشور دوست و برادر در حق کشور همسایه این چنین رفتار می‌کند؟

شهریاری با ناراحتی افزود: پاکستان هزاران نفر از مردم ما را به خاک و خون کشانده است. دولت این کشور در بلوچستان هیچگونه حاکمیتی ندارد بلکه با تکفیری‌ها همکاری می‌کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در اظهاراتی گفت: چطور آمریکا با پهپادهایش می‌تواند در خاک پاکستان مکان‌های مدنظرش را بمباران کند جمهوری اسلامی باید این روش را دنبال کرده و با موشک مکان‌های اسکان تروریست‌ها را که مکان‌های مشخصی است بمباران کند.

وی با انتقاد به عملکرد دیپلماسی کشور گفت: دستگاه دیپلماسی کشور در رابطه با پاکستان بسیار بد عمل کرده و در عملیات اخیر کارش ایراد داشت البته مجلس پس از آزادی چهار گروگان به صورت جدی به این مساله رسیدگی خواهد کرد.

شهریاری افزود: چرا وزارت خارجه این همه با دولت پاکستان مماشات می‌کند در حالی که این گروه خبیث دانایی‌فر را شهید کردند؟

وی در عین حال مطالبات ایران از پاکستان را از طریق قانون قابل پیگیری دانست.

سیدناصر موسوی لارگانی نیز گفت: اگر این موافقتنامه به تصویب نرسد نمی‌توان به دولت پاکستان به دلیل کوتاهی‌هایش ایراد گرفت.

وی افزود: تمام آنچه لازم است در این موافقتنامه لحاظ شده است از جمله تشکیل کارگروه مشترک ایران و پاکستان.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: روابط ایران و پاکستان با وجود کارشکنی‌های دولت پاکستان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در عین حال تامین امنیت مرز مشترک بین ایران و پاکستان از سوی جمهوری اسلامی ایران را به تنهایی امکان‌پذیر ندانست و افزود: مساله ریگی و مرزبانان انگیزه مناسبی برای امضای توافقنامه همکاری‌های امنیتی با دولت پاکستان است.

انتهای پیام

کد N207055

وبگردی