آفتاب

تمجید رئیس‌جمهوری پاناما از عملکرد دولتش در ساخت تاسیسات زیربنایی

تمجید رئیس‌جمهوری پاناما از عملکرد دولتش در ساخت تاسیسات زیربنایی

رئیس‌جمهوری پاناما در حالی که روزهای واپسین حضورش در این سمت را طی می‌کند، در مراسم افتتاحیه یک پروژه مترو شرکت کرده که نشانی از رشد اقتصادی سریع در این کشور آمریکای مرکزی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریکاردو مارتینلی، رئیس‌جمهوری پاناما در مراسم افتتاحیه اولین سیستم مترو آمریکای لاتین شرکت کرد.

این مترو قطعا ترافیک شدید پاناما سیتی را کاهش خواهد داد. اما منتقدان می‌گویند، بهتر بود که بودجه دو میلیارد دلاری برای ساخت این خط مترو 14 کیلومتری، برای ساخت یک شبکه حمل و نقل زمینی با ظرفیت بیشتر و توسعه سیستم حمل و نقل از طریق اتوبوس صرف می‌شد.

این منتقدان همچنین برگزاری کنسرت مجانی، آتش بازی و رقص اژدهای چینی برای افتتاح این مترو جدید را زیر سوال بردند. آنها همچنین این اقدام را یک نمایش سیاسی می‌دانند که یک ماه پیش از برگزاری انتخابات و با هدف جلب حمایت از خوزه دومینگو آریاز، وزیر کشور سابق و جانشین مارتینلی صورت گرفته است.

مارتینلی در مراسم افتتاح این مترو گفت: بسیاری اوقات به دلیل آنکه می‌خواستم چنین کارهایی انجام دهم، دیوانه خطاب شده‌ام اما الان اینجا هستیم و این برای مردم پاناما است. تاکنون هیچ دولتی دست به چنین اقداماتی برای کشور و مردمش نکرده است.

از زمان روی کار ‌آمدن مارتینلی 62 ساله در سال 2009 میلادی، پاناما 15 میلیارد دلار در بخش بهبود تاسیسات زیربنایی از جمله ساخت بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و بزرگراه‌های جدید هزینه کرده است.

دولت پاناما اعلام نکرده که مبلغ بلیط مترو چقدر است اما مارتینلی در این مراسم افتتاحیه گفت، مترو بسیار ارزان خواهد بود.

انتهای پیام

کد N206869

وبگردی