آفتاب

مرزبانان ایرانی کجا هستند/ چه عواملی به ایجاد ابهامات دامن می زنند ؟

مرزبانان ایرانی کجا هستند/ چه عواملی به ایجاد ابهامات دامن می زنند ؟

از زمانی که گروهک تروریستی جیش العدل اعلام کرد که 4 مرزبان ایرانی را آزاد کرده است خبرها متناقضی از وضعیت آن ها منتشر شده است.

سید صادق روحانی: گروهک تروریستی جیش العدل روز جمعه 15 فروردین اعلام کرد که 4 مرزبان ایرانی را آزاد و به نیروهای ایرانی تحویل داده است. عبدالرئوف ریگی، سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل در مصاحبه با العربیه گفت: تنها چهار نظامی ربوده شده به ایران تحویل داده شدند و جسد "جمشید دانایی فر" همچنان در اختیار این گروه است.

ریگی افزود: دولت ایران هیچ قولی برای آزادی بازداشت شدگان بلوچ نداده است.( ایـــنـــجـــا ) همان روز اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران هم اعلام کرد که مرزبانان ربوده شده ایرانی امروز به رابط جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تحویل داده شده‌اند، اما هنوز وارد کشور نشدند.( ایــنـــجــا )

فردای آن روز هم رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با تایید خبر آزادی ۴ مرزبان ایرانی گفت، اکنون سربازان کشورمان تحویل نیروهای امنیتی ایران شده‌اند.(ایـــنـــجـــا)

در حالی که این مقامات ایرانی از آزادی 4 مرزبان گروگان گرفته شده خبر می دادند، رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با بیان این که اخبار قطعی درباره مرزبانان ربوده شده ایرانی متعاقبا اعلام می شود؛ گفت: اخبار مربوط به مرزبانان به محض ورود آنان به خاک ایران اعلام می شود.روح الله جمعه ای گفت: موضوعاتی نظیر این که مرزبانان تحویل رابط ایرانی شده اند، نادرست است چرا که ما به هیچ عنوان رابطی در این زمینه نداریم.(ایـــنـــجـــا)

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در پی انتشار خبر تحویل مرزبانان به گروه‌های مردمی ایرانی در برخی خبرگزاری‌ها با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک تحویل مرزبانان ربوده شده را تکذیب کرد. علی اوسط هاشمی در بخشی از یادداشت خود در فضای مجازی نوشت: لازم است به عرض مردم عزیز ایران که مشتاقانه در صدد کسب اطلاع از سرنوشت مرزبانان غیور هستند برسانم که تاکنون همه آن‌چه که در خصوص مرزبانان مطرح شده، بیانیه‌های گروهک بوده و تا این لحظه از طرف هیچ مقام رسمی، خبری مبنی بر تحویل مرزبانان واصل نگردیده است.( ایــنــجــا )

روز یکشنبه معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان خبر ورود ۴ مرزبان به خاک کشورمان را تکذیب کرد.( ایــنـــجــا ) تکذیب معاون استاندار سیستان از یک سو و اظهارات مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان که گفت مرزبانان در دست نیروهای خودی هستند بر ابهام موضوع افزود.( ایــنــجـــا )

حالا امروز مولوی عبدالحمید یک بار دیگر اعلام کرده است که مرزبانان ایران تا ساعاتی دیگر وارد ایران می شوند. این در حالی است که هنوز مقامات وزارت کشور اظهار نظری در این مورد نکرده اند. عبدالحمید همچنین گفته که پیکر شهید دانایی فر همراه مرزبانان نیست.

به نظر می رسد اعلام زودهنگام برخی از مسئولان غیرمرتبط با مسئله گروگان گیری از یک سو و سکوت و تکذیب های مقامات وزارت کشورکه مستقیما با مسئله گروگان گیری در ارتباط هستند موجب ابهامات زیادی در مسئله ربوده شدن گروگان های ایرانی شده است و هنوز مشخص نیست که گروگان ها کجا هستند و کی قرار است به آغوش خانواده های خود باز گردند.

2929

 

 

کد N206687

وبگردی