آفتاب

هاگل از استقرار دو ناوشکن دفاع موشکی در ژاپن تا سال 2017 خبر داد

هاگل از استقرار دو ناوشکن دفاع موشکی در ژاپن تا سال 2017 خبر داد

وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی امروز (یکشنبه) اعلام کرد،‌ واشنگتن قصد دارد تا سال 2017 در راستای تقویت تدابیر دفاعی در مقابل تهدیدات موشکی چین دو ناوشکن دیگر مجهز به تجهیزات دفاع موشکی را در آب‌های ژاپن مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ "چاک هاگل"، وزیر دفاع ‌آمریکا امروز در یک کنفرانس خبری که به دنبال نشست وی با اتیسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن برگزار شد عنوان کرد که این دو مقام به بحث درباره تهدیدهای پیونگ‌یانگ پرداختند.

وی خاطرنشان ساخت: دو ناوشکن آمریکایی که قرار است در آب‌های ژاپن مستقر شوند، پاسخی به الگوی اقدامات تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده کره‌شمالی که ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل می‌باشند بوده و تامین‌کننده هر چه بیشتر تدابیر دفاعی از خاک آمریکا در مقابل این تهدیدها خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: این اقدام به طرز چشمگیر حضور دریایی ما را تقویت کرده و اقدام دیگری در راستای تقویت ائتلاف ما و افزایش بازدارندگی در مقابل تهاجم کره‌شمالی خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا افزود که اقدام ‌آمریکا در استقرار ناوشکن‌های بیشتر به دنبال تصمیم سال گذشته وی برای استقرار یک رادار دفاع موشکی ایکس بند دیگر در ژاپن علاوه بر رادار قبلی انجام می‌شود. انتظار می‌رود که این رادار سال جاری میلادی عملیاتی شود.

این در حالی است که وزیر دفاع آمریکا همچنین تصمیم گرفته تا تجهیزات دفاع موشکی مستقر بر زمین در منطقه آلاسکا را نیز تقویت کند.

چاک هاگل گفت: این اقدامات تا حد زیادی قابلیت ما برای دفاع از خاک ژاپن و هم از خاک آمریکا در مقابل تهدیدهای موشکی کره‌شمالی را بهبود می‌بخشد.

همچنین وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی کم سابقه درباره چین گفت که این کشور آسیایی یک قدرت بزرگ بوده و در سفری که وی چند روز دیگر به چین خواهد داشت، قصد دارد به مقامات این کشور بگوید که آنها باید به همسایگان خود احترام بگذارند. ژاپن و چین بر سر برخی ادعاهای ارضی و مسائل دیگر مناقشه دارند.

با اضافه شدن دو ناوشکن آمریکایی دیگر به ‌آب‌های ژاپن مجموع کشتی‌های جنگی مجهز به تجهیزات دفاع موشکی آمریکا در این کشور به هفت عدد می‌رسد.

وزیر دفاع آمریکا اکنون در سفری 10 روزه به منطقه آسیا- اقیانوسیه به سر می‌برد و ژاپن دومین ایستگاه سفر وی است.

چاک هاگل اضافه کرد که آمریکا خواهان آن است که کشورهای منطقه مناقشات خود را به صورت مسالمت‌آمیز حل‌وفصل کنند اما واشنگتن به تعهدات خود براساس پیمان‌هایی که در این منطقه بسته، پایبند خواهد ماند.

انتهای پیام

کد N206456

وبگردی