آفتاب

لاریجانی: غرب جرات وجنم مبارزه با تروریسم را ندارد/ مأموریت سیاستمداران امروز مأموریتی تاریخ ساز است

لاریجانی: غرب جرات وجنم مبارزه با تروریسم را ندارد/ مأموریت سیاستمداران امروز مأموریتی تاریخ ساز است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قطعنامه مداخله‌جویانه اتحادیه اروپا نشان می‌دهد از سرزمین اوهام، آرزوهای متناقض را یک‌جا جمع کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز نخستین جلسه علنی پارلمان در سال جدید، طی سخنانی ضمن تبریک سال جدید به نمایندگان گفت: امیدوارم رایحه دل انگیز تفکر فاطمی(س) که این ایام تعلق به ساعت مقدس حضرت فاطمه(س) دارد، سالی مشحون از ارتقای معنوی، فرهنگی و پیشرفت اقتصادی برای مردم ایران باشد.

او گفت: عناوینی که رهبر فرزانه انقلاب در پیام نوروزی به آن اشاره فرمودند و تأکیداتی که حضرتشان در بیانات ابتدای سال ابراز نمودند، نتیجه ارزیابی شرایط دقیق کشور و بیان مسیری روشن برای سامان بخشی به اداره بهتر حوزه اقتصاد، فرهنگ و مدیریت کشور بود که البته در گذشته نیز درمولفه‌هایی تأکید داشتند و در ملاقات با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به اهمیت توسعه فرهنگی کشور در ابعاد مختلف متذکر شدند و در اواخر سال با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تبیین آن در جلسات دیگر، مسئولیت مهم همه ارکان کشور و فعالان اقتصادی را در این برهه از زمان بیان نمودند.

رئیس مجلس گفت: همه این مسائل حکایت از دغدغه‌ای دارد که کشورمان با بافت جوان جمعیتی که سرمایه ارزشمندی است و منابع متنوع از نفت و گاز و معادن و موقعیت ژئوپلتیک برجسته و فرهنگ فراگیر اسلامی چگونه می‌تواند از مدیریت مبتکرانه برخوردار شود تا از سرمایه‌های مادی و معنوی ملت به درستی استفاده شود و نیروها به هدر نرود و در یک جمله، کشور خوب و درست اداره شود تا به اهداف سند چشم انداز نائل شود.

لاریجانی گفت: نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور و چالش‌های پیش رو نشان ‌می‌دهد که این دغدغه یک دغدغه اصیل و محوری برای کشور است و نه تنها ملت ما انتظار اصلاح مسیر کشور را دارد بلکه چشمان مسلمانان روشن ضمیر و آگاه در سایر کشورها که نگاه مترقی انقلاب را جانبخش حرکت اصلاحی در کشورهای خود می‌دانند نیز منتظر شنیدن پیشرفت‌های اقتصادی ایران اسلامی است چرا که ایران را تکیه گاه اسلام ناب محمدی(ص) و پناهگاه مستضعفان می‌دانند، اینجاست که باید گفت مأموریت سیاستمداران و مدیران امروز مأموریتی تاریخ ساز است.

او ادامه داد: رهبری معظم با نگاه طبیبانه کلید رازگشا را در مدیریت جهادی می‌دانند که قصد دارند با تمام وجود مأموریت تاریخی را بردوش حمل کنند. این مدیریت فرهنگ را فرع توسعه نمی‌داند بلکه متن توسعه قرار می‌دهد و توانمندسازی فرهنگی و ارتقای معنوی غایت اصلی کار قرار می‌گیرد و توسعه مادی و اقتصادی که باید بر پیکر حضور هرچه گسترده‌تر ملت بنا شود و بسیار مهم در این مقطع زمانی است، غایت وسیله‌ای محسوب می‌شود؛ این همان نقطه‌ای است که چارچوب اندیشه‌ ملی ما را از نظامات مومیایی شده مدرنیته جهان غرب متفاوت می‌کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه بنده بحث در مورد شعار سال را در همینجا به پایان می‌رسانم، افزود: قطعا اهمیت این امر چنان است که لازم است از اندیشه همه همکاران در نطق‌ها و پیشنهادات مستمرا بهره مند شویم و انشاءالله در فرصت‌های آینده، مجال کافی در طرح مطالب در این باب حاصل شود. از امروز مجلس با استفاده از نظرات مسئولان دولتی و بحث‌های درونی خود، کار را در این زمینه آغاز می‌کند.

** امر به معروف و نهی از منکر هنوز در جامعه ما جایگاه خود را پیدا نکرده‌ است
لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت بخش فرهنگ گفت: به دلیل همین مکانت فرهنگ در تئوری پیشرفت، موضوع امر به معروف و نهی از منکر پایه تفکر اصلاحی مستمر جامعه قرار می‌گیرد که باید پذیرفت این اصل که اصلی بسیار مهم و تأثیرگذار در جامعه ما محسوب می‌شود، جایگاه خود را نیافته است. حال آنکه نماد مسئولیت مشترک آحاد ملت در این اصل قرار دارد.
او با اشاره به شهادت علی خلیلی طلبه ناهی از منکر گفت: متأسفانه در روزهای ابتدایی سال خبر رحلت عزیزی را در این راه شنیدیم. از طرفی این ضایعه غم‌انگیز حکایت از عدم توفیق در برخورد با افراد شرور در جامعه دارد. بنده بارها این خطر را متذکر شدم و در جلسات مختلف مبارزه با این‌گونه طغیانگری را مطرح کردم. امر به معروف و نهی از منکر در بستر جامعه رخ می‌دهد.

لاریجانی ادامه داد: کمیسیون حقوقی هرچه سریعتر با مشورت قوه قضاییه و نیروی انتظامی در قوانین بخش امر به معروف و نهی از منکر تجدیدنظر کند؛ قانون برخورد با شرارت‌ها در مقابل امر به معروف باید سنگین‌تر از مشاجرات و جدال‌های معمولی باشد.
او گفت: به نظر می‌رسد، اعضای پارلمان اروپا دچار تنگی تفکر شده‌اند و باورشان شده که خودشان استانداردهای انتخابات دارند. ما تردید نداریم که استانداردهای انتخاباتی غربی را نمی‌پسندیم.
رئیس مجلس ادامه داد: قطعنامه مداخله‌جویانه اتحادیه اروپا نشان می‌دهد از سرزمین اوهام، آرزوهای متناقض را یک‌جا جمع کرده‌اند. هیچ عاقلی که قصد همکاری گسترده در مسائل هسته‌ای و ... با کشوری را دارد، اینگونه حرف‌های سخیف و بی‌پایه را مطرح می‌کند؟ آیا این رفتار سیاست است؟
لاریجانی گفت: با صراحت به شما می‌گوییم که غرب با این وضعیت، جرأت و جنم مبارزه با تروریسم را ندارد. این بیانیه نشان داد که نویسندگان آن حتی برخی تفکرات متفکران خود را مطالعه نکرده‌اند.
او گفت: روشن است که تفکر اسلامی دارای یک نظام حقوقی عمیق است که حاصل تلاش‌های نظری 14 قرنی علماست. علم و دانش که با مصوبه پارلمان اروپا نمی‌توان متوقف کرد.
رئیس مجلس گفت: 100 بار اگر بیانیه بدهید که همجنس بازان بتوانند آزادانه ازدواج کنند، این جز تنفر بیشتر ملت ایران از فرهنگ غرب را افزایش نمی‌دهد.

لاریجانی گفت: شاید مناسب نباشد که پارلمان اروپا تحت تاثیر تروریسم دولتی صهیونیست‌ها اطلاعات غلط را پایه تصمیماتش قرار دهد. پارلمان اروپا باید بفهمد که با ایران اسلامی همکاری سازنده را سامان دهد و بداند که ایران اسلامی هرگز احکام اسلامی را با فرهنگ غرب معاوضه نمی‌کند. میدان دیپلماتیک نه میدان بی‌ادبی و نه میدان ناشی گری است؛ مقابله به مثل کردن کار دشواری نیست.
او با بیان اینکه وزارت خارجه باید صرفا کسانی را ادب سیاسی را رعایت کرده و راهنمایی کند، گفت: ما سیستم دموکراسی فرسوده و بیمار غرب را نمی‌پذیریم.

 


231

 

کد N206417

وبگردی