آفتاب
یک فعال دانشجویی:

پول حاصل از انصراف اغنیا از دریافت یارانه، صرف پیشرفت کشور می‌شود/رسانه‌ها فرهنگ‌سازی کنند

پول حاصل از انصراف اغنیا از دریافت یارانه، صرف پیشرفت کشور می‌شود/رسانه‌ها فرهنگ‌سازی کنند

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران گفت: اگر شعار امسال را درست تعبیر کنیم، متوجه می‌شویم که این شعار، هدفمندی یارانه‌ها را نیز در بر می‌گیرد و جایگاه مسئولان و مردم را در این موضوع مشخص می‌کند.

مقداد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، شعاری است که وظیفه مردم و متولیان را نسبت به وضعیت فعلی کشور مشخص می‌کند. هدفمندی یارانه‌ها یک بحث اقتصادی است که برای اجرا شدن مرحله دوم آن باید فرهنگ‌سازی شود و مدیریتی لازم است که ویژگی‌های جهادی داشته باشد، یعنی فرد مدیر در وسط میدان و در جریان کاستی‌ها باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن توزیع فرم‌های خوداظهاری برای دریافت یا عدم دریافت یارانه نقدی، گفت: باید سازوکاری مورد استفاده قرار بگیرد که یارانه‌ها به حق به دست کسانی که نیازمند هستند، برسد. دولت قبل اولین قدم هدفمندی یارانه‌ها را با پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار جامعه شروع کرد. این دولت برای گام دوم هدفمندی یارانه نیازمند صداقت متقابل در قبال مردم است که اگر کسی احتیاجی به مبلغ یارانه ندارد، خودش اعلام کند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر ضرورت انصراف اغنیا و اقشار برخوردار از دریافت یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: در دین اسلام موقعیت‌هایی برای دست‌گیری از نیازمندان در اختیار مردم گذاشته شده است که از جمله آن می‌توان به خمس و زکات اشاره کرد. در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، مردم باید از چنین آموزه‌هایی استفاده کنند و اجازه دهند کسانی که بیشتر به این پول نیاز دارند از آن بهره‌مند شوند و مابقی آن را دولت برای پیشرفت کشور استفاده کند.

سلطانی همچنین با بیان اینکه "عملکرد رسانه‌ها از مهمترین روش‌های آگاه‌سازی مردم است"، افزود: در طول تعطیلات نوروز رسانه ملی برنامه‌هایی را جهت آگاه‌سازی مردم و همراهی دولت در طرح دوم هدفمندی یارانه‌ها انجام داد. دیگر رسانه‌ها نیز باید چنین روشی را ادامه دهند تا همگان دست به دست هم دهند و شرایط ویژه فعلی را پشت سر بگذاریم.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران در پایان اظهار کرد: چون منابع مادی در اختیار دولت محدود است، دولت باید احساس مسئولیت بیشتری نسبت به بودجه عمومی و بیت‌المال داشته باشد.

انتهای پیام

کد N206277

وبگردی