آفتاب

ابراز خرسندی دبیرکل ناتو از روند برگزاری انتخابات افغانستان

ابراز خرسندی دبیرکل ناتو از روند برگزاری انتخابات افغانستان

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مردم افغانستان بابت حضور گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه‌ای گفت: من به میلیون‌ها زن و مرد افغان که از سراسر این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری و ولایتی با میزان مشارکت بالا و شور و هیجان زیاد شرکت کردند، تبریک می گویم.

به گزارش آسوشیتد پرس، وی ادامه داد: این انتخابات، رویدادی تاریخی برای کشور افغانستان بود. هر کدام از آرای ریخته شده در صندوق‌ها، گامی به سوی رسیدن به دموکراسی است. افغان‌ها، پیر و جوان، به صراحت قاطعیت خود را برای ایفای نقش در ساختن آینده کشور بر پایه اصول بنیادین دموکراسی ابراز کردند.

دبیرکل ناتو همچنین از این که انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان در موعد مقرر و با حضور پر شور نامزدها، مردم و رسانه‌ها و مطبوعات برگزار شد، ابراز خرسندی کرد و افزود: اطمینان دارم فرایند انتخابات در افغانستان به شیوه‌ای کاملا شفاف ادامه یافته و با نتیجه‌ای کاملا مورد پذیرش همه افغان‌ها به پایان خواهد رسید. این مسأله کاملا اهمیت دارد که به همه ادعاها در مورد وجود برخی بی‌نظمی‌ها با سازوکاری مطابق با قانون رسیدگی شود.

راسموسن در پایان گفت: افغان‌ها می‌توانند به نیروهای امنیتی خود که تلاشی قابل توجه برای تضمین امنیت و آرامش در زمان برگزاری انتخابات از خود نشان دادند، افتخار کنند. این برای نخستین بار بود که نیروهای امنیتی افغان همه عملیات امنیتی را با پشتیبانی بسیار جزیی نیروهای ایساف، انجام دادند.

انتهای پیام

کد N205962

وبگردی