آفتاب
نعیم قاسم:

نگران گفتگو درباره استراتژی دفاعی لبنان نیستیم

نگران گفتگو درباره استراتژی دفاعی لبنان نیستیم

معاون دبیر کل حزب الله لبنان ضمن بی ثمر دانستن مذاکرات سازش به بیهوده بودن دلخوش کردن به حوادث منطقه از سوی برخی سیاستمداران لبنانی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، شیخ نعیم قاسم اعلام کرد: تنها راه حل فلسطین آزاد سازی آن از دریا تا نهر است و حق پیروز می شود.کسانی که به مذاکرات سازش دلخوش کرده اند انتظار بیهوده ای دارند زیرا این مذاکرات به نفع رژیم صهیونیستی است و فقط این رژیم از آن بهره برداری می کند.

وی افزود: اسرائیل دشمن خطرناکی است و ما باید به طور دائم آماده مقابله با طرحهای آن باشیم.لبنان متعلق به همه لبنانی هاست و هیچ گروهی به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد همه باید به مسئولیت خود عمل کنند.

نعیم قاسم تاکید کرد: ما با گفتگو بیگانه نیستیم اما طبعا گفتگو شروط خود را دارد.هر رابطه دوگانه ای باید مقدمات مربوط به خود را داشته باشد اگر اهداف درست باشد ما حاضریم.خواستار استفاده از فرصت سیاسی کنونی هستیم.کسانی که به وقایع منطقه دلخوش کرده اند باید به آنها بگویم که منطقه از بحران بی ثباتی زیاد رنج می برد.مشکلات بی شماری وجود دارد که در آینده نزدیک نمی توان راهکاری برای آنها یافت.اگر برخی منتظرند که با حل مشکلات منطقه راه حلی نیز برای لبنان یافت شود هیچ راه حلی در شرایط کنونی وجود ندارد.بهتر است ما به امور داخلی خود بپردازیم و ضمن اصول و راهکارهایی از لبنان حمایت کنیم.

وی افزود: ما از اولین کسانی بودیم که خواستار گفتگو درباره استراتژی دفاعی شدیم.ما می دانیم که استراتژی دفاعی از مقاومت بحث می کند مشکلی نیست آیا آنها گمان می کنند که ما از بررسی این موضوع به این دلیل که مقاومت سلاح دارد نگران هستیم؟ ابدا ما می توانیم با گفتگو نقش مقاومت را در خدمت لبنان ثابت کنیم و از مقاومت در خدمت آزادی کشور استفاده کنیم و با ارتش لبنان به شیوه درستی که همه امکانات و توان هماهنگ شود همکاری کنیم.

نعیم قاسم گفت: شکل گیری دولت در لبنان تاثیر مثبتی بر ثبات سیاسی و امنیتی داشته است ما از برقراری ثبات در همه مناطق و از جمله طرابلس حمایت می کنیم.ما از هر گامی که ثبات سیاسی را به دنبال داشته باشد حمایت می کنیم.ما از اولین کسانی بودیم که بر تشکل دولت وحدت ملی اصرار داشتیم زیرا به نظر ما شرایط را برای ثبات کشور فراهم می آورد.

کد N205749

وبگردی