آفتاب

اتفاقات تلخ شیرین سیاست در نوروز 93:ازپیام ​های تبریک داخلی وخارجی تا آزادی 4مرزبان

اتفاقات تلخ شیرین سیاست در نوروز 93:ازپیام ​های تبریک داخلی وخارجی تا آزادی 4مرزبان

نوروز امسال ماننده نوروزهای گذشته اگرچه ترافیک خبری چندانی نداشت اما همین اخبار کم هم شیرین بودند و هم تلخ.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، نوروز امسال مانند سال های گذشته با پیام مقام معظم رهبری ( ایــنــجـا )و ریاست جمهوری ( ایـــنــجــا ) آغاز شد. رهبر معظم انقلاب در پیام سالانه خود امسال را سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند. رییس جمهوری هم در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳ هجری شمسی ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سال گذشته، بر ضرورت همدلی همگان در راستای پاسداشت هویت ایرانی‌ و اسلامی ‌و ایجاد فضای رشد فرهنگ در جامعه‌ تاکید کرد.

امسال برخی از چهره های داخلی و خارجی دیگر هم پیام تبریک دادند. از سید محمد خاتمی گرفته تا باراک اوباما و بان کی مون. ( مجموع این پیام های تبریک را می توانید ایـــنـــجـــا ببینید)

رهبر معظم انقلاب همچنین امسال در سفر سالانه خود در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی ، در بیان علت انتخاب شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» به عنوان نقشه راه کلی سال ۹۳، به گامهای بلند و تجربیات موفق ملت و امکانات و ظرفیتهای وسیع کشور اشاره کردند و افزودند: مسیر پر افتخار «اقتدار ملی» با تمرکز مسئولان و مردم بر این شعار، با شتاب بیشتری پیموده خواهد شد.(ایـــنـــجـــا)

خبرتکان دهنده روزهای نخست سال که موجب ناراحتی همه مردم ایران شد ، خبر شهادت یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده بود. (ایـــنـــجـــا) گروهک تروریستی جیش العدل زمستان سال گذشته 5 مرزبان ایرانی را از مرزهای ایران و پاکستان ربوده بودند. اگرچه این خبر بسیار تکان دهنده و ناراحت کننده بود اما در روزهای پایانی نوروز امسال خبر آزادی  4 مرزبان دیگر اندکی از تلخی خبر پیشین کاست.(ایـــنـــجـــا)

رهبر معظم انقلاب روز ششم فروردین در منطقه عملیاتی دفاع مقدس و در جمع اردوهای راهیان نور حضور یافتند و در منطقه شرق کارون سخنرانی کردند.(ایـــنـــجــــا) ایشان دوران دفاع مقدس و جنگ پرماجرای هشت ساله را نمونه بارز ایستادگی ملت ایران و جوانان کشور بر سر آرمانها و مقابله با جبهه کفر و استکبار خواندند و افزودند: باید همواره یاد دوران دفاع مقدس زنده نگه داشته شود.

رئیس جمهور هم در نوروز برنامه فشرده ای داشت. یک سفر خارجی ، یک سفر داخلی و جلسات هیات دولت از برنامه های حسن روحانی در ایام نوروز بود. رئیس جمهور برای شرکت در جشن جهانی نوروز عازم کابل شد. روحانی در پنجمین جشن جهانی نوروز در کابل با بیان اینکه نوروز یادگار مدنیتی رفیع و انسانی است، گفت: اعتدال طبیعت بدون اعتدال سیاست بی‌فروغ است. (ایــنـــجـــا)

روز پنجم فروردین روحانی با جمعی از معاونان و وزرای خود دیدار کرد. وی در این دیدار گفت که با وجود سختی ها، روز به روز امیدوارتر می شویم . نخستین جلسه هیأت دولت در سال نو به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور نیز در روز ششم فروردین برگزار شد. (ایـــنـــجـــا) ( مشروح سخنان رئیس جمهور در اولین جلسه هیات دولت را ایــنــجــا ببینید)

رئیس جمهور همچنین روز نهم فروردین در دیدار نوروزی جمعی از وزیران، معاونان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد که راهی جز اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نداریم. (ایــنـــجـــا) رئیس‌جمهور همچنین در یک سفر غیررسمی به کیش رفت و در آنجا گفت: هر کدام از مناطق آزاد کشور ماموریت ویژه‌ای دارند و جزیره کیش با رویکرد توسعه گردشگری باید به سمت گردشگری حلال برود.(ایــنـــجـــا)

بازدید از مرکز توانبخشی سالمندان مهرورزان و نیز عیادت از بیماران  بیمارستان امام خمینی از دیگر برنامه های رئیس جمهور در روزهای پایانی نوروز بود. (ایـــنـــجـــا و ایـــنـــجــــا)

2929

 

 

کد N205215

وبگردی