آفتاب

تظاهرات هزاران بحرینی همزمان با برگزاری مسابقات جهانی "فرمول یک"

تظاهرات هزاران بحرینی همزمان با برگزاری مسابقات جهانی "فرمول یک"

هزاران شهروند بحرینی شب گذشته با برپایی تظاهرات در جریان برگزاری مسابقات جهانی فرمول یک، تحقق دموکراسی و توقف سرکوبگری های رژیم آل خلیفه را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با برگزاری مسابقات اتوموبیلرانی "فرمول یک" در بحرین هزاران نفر از مردم این کشور روز جمعه به خیابانها آمده و علیه رژیم آل خلیفه تظاهرات کردند.

هدف از این تظاهرات که در پاسخ به دعوت مخالفان این رژیم برگزار شد، رساندن صدای دموکراسی خواهی مردم بحرین به گوش جهانیان بود.

بنابر اعلام شاهدان عینی، تظاهرات کنندگان هیچ شعاری در مخالفت با مسابقات فرمول یک سر ندادند بلکه شعارهای آنها تنها به محکوم کردن سیاستهای رژیم آل خلیفه محدود می شد.

در بیانیه ای که در پایان این تظاهرات منتشر شد مردم بحرین تاکید کردند که با افزایش تدابیر امنیتی و اتخاذ اقدامات سرکوبگرانه علیه مخالفان بحرینی، پافشاری مردم بر مطالبات خود و دموکراسی خواهی آنان نیز افزایش خواهد یافت.

با گذشت سه سال از انتفاضه در بحرین، این کشور شاهد تغییرات نمایشی و وعده های توخالی اصلاحات بوده است و بازداشت، سرکوب و شکنجه مردم انقلابی بحرین توسط عوامل رژیم آل خلیفه همچنان ادامه دارد.

کد N204927

وبگردی