آفتاب
اشتون :

روسیه باید جدیت خود را برای حل بحران اوکراین نشان دهد

روسیه باید جدیت خود را برای حل بحران اوکراین نشان دهد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آغاز نشست دو روزه وزیران خارجه کشورهای عضو این اتحادیه عنوان داشت که روسیه باید جدیت خود را برای حل بحران اوکراین نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، "کاترین اشتون" در ادامه تاکید کرد : روسیه با عقب بردن نیروهای خود از مرز اوکراین می تواند جدیت خود را برای حل بحران این کشور نشان دهد.

شهر آتن پایتخت یونان از دیروز جمعه میزبان نشست دو روزه وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و یکی از مهمترین محورهای مورد بحث در این نشست بحران اوکراین و راه های موجود برای پایان دادن به آن است.

در این میان "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که کشورهای اروپایی آماده هستند تا اقدامات تنبیهی بیشتری را علیه روسیه به اجرا بگذارند و در این مورد با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

هیگ در ادامه افزود : این موضوع بسیار مهم است که ما (کشورهای اروپایی) در مورد تحریم های اعمال شده علیه اشخاص حقیقی در روسیه و کریمه متحد و قوی بوده و آماده اعمال اقدامات بیشتر در صورت لزوم باشیم.

وزیر امور خارجه انگلیس در مورد اینکه ایا در پایان نشست آتن تصمیمی در خصوص روسیه اتخاذ خواهد شد یا خیر گفت : اکنون زمان اجرای فاز جدید تحریم ها علیه روسیه نیست. این تحریم ها آماده هستند اما در آتن ما تصمیمی در این خصوص نخواهیم گرفت.

به گزارش مهر، شدت اختلافات موجود میان غرب و روسیه بر سر اوکراین موجب شده تا بحران آغاز شده در این کشور همچنان ادامه داشته باشد. مسکو تاکید دارد که اوکراین باید کشوری فدرال و بیطرف (برای نمونه در میزبانی نکردن از ناتو) باشد. واشنگتن از سوی دیگر خواستار عقب‌ بردن نیروهای ارتش در مناطقی مانند کریمه، گفتگو با دولت اوکراین یا حضور ناظران بین المللی در آن کشور است.

از سوی دیگر در حالی که غرب به حمایت خود از جریان های ضد روسی در اوکراین ادامه می دهد انتظار دارد که مسکو اقدامی را در جهت تقویت مرزهای خود انجام ندهد. این وضعیت موجب شده تا دو طرف انتقادات تندی را از یکدیگر انجام دهند و به نوعی ادبیات جنگ در میان آن ها حکمفرما شود با این اوصاف و در صورت ادامه مداخله کشورهای غربی در امور اوکراین و در نزدیکی مرزهای روسیه، نمی توان انتظار داشت بحران اوکراین در آینده ای نزدیک حل و فصل شود.
 

 

 

کد N204919

وبگردی