آفتاب
دستور کار کمیسیون های مجلس در هفته جاری/

حضور وزیران آموزش و پرورش و علوم در بهارستان/ رسیدگی به لایحه جرم سیاسی

حضور وزیران آموزش و پرورش و علوم در بهارستان/ رسیدگی به لایحه جرم سیاسی

دعوت از وزیر آموزش و پرورش،علوم فناوری و تحقیقات جهت بررسی وضعیت این وزارت خانه ها و دیدار نوروزی در دستور کار کمیسیون های مجلس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه،سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد و کمیسیون های تخصصی اولین جلسات خود را در این هفته برگزار می‌ کنند.

دعوت از وزیر آموزش و پرورش در روز یکشنبه جهت بررسی برنامه های آتی این وزارتخانه و دیدار نوروزی و دعوت از وزیر علوم تحقیقات و فناوری در روز سه شنبه در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار دارد.

 همچنین برگزاری جلسه کارگروه‌های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی نیز از دیگر موارد کاری کمیسیون آموزش در این هفته است.

علاوه بر این ادامه بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هفته جاری راهکارهای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و پیگیری راهبردهای اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بررسی لایحه منشور سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه در دستور کار کارگروه روابط خارجی کمیسیون امنیت قرار گرفته است.

در کمیسیون قضایی و حقوقی به بررسی ایرادات شورای نگهبان در مورد لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی پرداخته می شود و همچنین رسیدگی به لایحه جرم سیاسی نیز در دستور کار کمیسیون حقوقی قرار گرفته این کمیسیون است.

پورمحمدی وزیر دادگستری نیز جهت پاسخ به سوالات افضلی‌فرد نماینده اردبیل و نجفی‌نژاد نماینده بابلسر به این کمیسیون می‌رود.

 

کد N204890

وبگردی