آفتاب

درخواست اپوزیسیون ترکیه برای بازشماری آرای انتخابات رد شد

درخواست اپوزیسیون ترکیه برای بازشماری آرای انتخابات رد شد

درخواست مهمترین حزب مخالف دولت ترکیه برای بازشماری نتایج انتخابات محلی یکشنبه گذشته در این کشور رد شد.

درخواست مهمترین حزب مخالف دولت ترکیه برای بازشماری نتایج انتخابات محلی یکشنبه گذشته در این کشور رد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته انتخاباتی آنکارا روز جمعه درخواست حزب سکولار مردم جمهوری‌خواه، مهمترین حزب مخالف دولت ترکیه برای بازشماری آرای انتخابات محلی پرمناقشه یکشنبه گذشته را رد کرد.

این حزب مدعی شد انتخابات محلی 31 مارس همراه با تقلب بوده و در شبکه‌های اجتماعی بروز قانون‌شکنی‌های انتخاباتی گزارش شده است.

یک منبع خبری در حزب مردم جمهوری‌خواه اعلام کرد که این حزب قصد دارد در تصمیم این کمیته درخواست تجدیدنظر ارائه دهد.

در جریان انتخابات محلی 31 مارس، حزب حاکم عدالت و توسعه متعلق به رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه توانست با کسب آرای بیشتری نسبت به انتخابات گذشته پیروز شده و کنترل دو شهر استانبول و آنکارا را در دست خود نگاه دارد.

در حالی که هنوز نتایج رسمی انتخابات ترکیه منتشر نشده، برآوردهای غیر رسمی حاکی از آن است که حزب عدالت و توسعه 45 درصد آرای کل کشور را به دست آورده و در مقابل حزب مردم جمهوری‌خواه توانسته تنها 28 درصد آراء را به دست آورد.

در شهر آنکارا ملیح گوکجک، شهردار و کاندیدای حزب عدالت و توسعه در انتخابات محلی با اختلاف کمی توانست منصور یاواس، کاندیدای حزب اپوزیسیون را با یک درصد رای بیشتر شکست دهد.

این در حالی است که روز جمعه در تحول دیگر یک دادگاه محلی در شهر آنکارا حکم داد فیلتر کردن شبکه یوتیوب ناقض حقوق بشر بوده و باید این محدودیت برطرف شود.

روز چهارشنبه یک دادگاه دیگر نیز حکم داده بود که فیلتر کردن توییتر ناقض آزادی بیان و حقوق فردی است و متعاقب این حکم سازمان مخابرات ترکیه این وب‌سایت را رفع فیلتر کرد.

انتهای پیام

کد N204142

وبگردی