آفتاب

هیگ: اروپا باید برای اعمال تحریم بیشتر علیه مسکو آماده باشد

هیگ: اروپا باید برای اعمال تحریم بیشتر علیه مسکو آماده باشد

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که اروپا نباید در راستای آماده‌سازی برای اعمال تحریم‌های اقتصادی سنگین علیه روسیه بی‌تفاوت باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تایمز مسکو، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که اروپا باید در راستای اعمال تحریم‌های اقتصادی سنگین علیه روسیه اقدام کند زیرا اقدامات کافی برای کاستن از تنش‌ها میان غرب و مسکو بر سر بحران اوکراین صورت نگرفته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس با اعلام این که کرملین اقدامات کافی را برای کاستن از تنش در اوکراین انجام نداده است، اظهار کرد که تعداد زیادی از نیروهای روسیه در حال حاضر در مرزهای شرقی اوکراین مستقر هستند.

ویلیام هیگ در ادامه خاطرنشان کرد: روسیه تنها بخش اندکی از نیروهای خود را تاکنون وادار به عقب نشینی کرده و وضعیت در منطقه همچنان خطرناک است.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به تدابیر اقتصادی که اتحادیه اروپا می‌تواند علیه روسیه اتخاذ کند، گفت: ما شاهد اقدام واقعی برای کاستن از تنش از سوی روسیه نبودیم و بنابراین اروپا نباید در راستای آماده‌سازی برای اعمال دور دیگر از تحریم‌ها علیه مسکو کوتاه بیاید. ما باید اطمینان حاصل کنیم که همچنان واکنشی متحد و مستحکم (علیه روسیه) نشان می‌دهیم.

هیگ پیش از نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آتن گفت: ما باید درباره بهترین شیوه برای کمک به اوکراین گفت‌وگو کنیم.

انتهای پیام

کد N203949

وبگردی