آفتاب

وزارت دفاع افغانستان:طالبان به برنامه امنیتی انتخابات دست نیافته است

وزارت دفاع افغانستان:طالبان به برنامه امنیتی انتخابات دست نیافته است

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد، طالبان به برنامه امنیتی انتخابات افغانستان دست نیافته‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ مقام‌های امنیتی افغان اعلام کرده‌اند که طالبان برنامه امنیتی انتخابات این کشور را به دست نیاورده‌ است.

این در حالی است که گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای ادعا کرده بود که به برنامه امنیتی انتخابات افغانستان دست یافته است. این گروه تصاویری از کپی اسنادی در این زمینه را نیز ضمیمه این خبرنامه ساخته بود.

اما "ظاهر عظیمی" سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در یک نشست خبری گفت که این ادعای طالبان بخشی از جنگ روانی آنها است و حقیقت ندارد. به گفته وی، برای تامین امنیت انتخابات آمادگی کامل وجود داشته و در روز انتخابات همه نیروهای زمینی و هوایی در حالت آماده‌باش خواهند بود و به هر فعالیت احتمالی شورشیان پاسخ خواهند داد.

عظیمی گفت که نیروهای ارتش در همه نقاطی که احتمال تهدیدهای امنیتی وجود دارد، مستقر شده و خلاهای امنیتی را پر کرده‌اند تا شورشیان نتوانند برای برهم زدن انتخابات تلاش کنند.

به گزارش شبکه بی بی سی، سخنگوی وزارت دفاع گفت که طی دو ماه گذشته بیش از 300 عملیات به منظور تامین امنیت انتخابات در سراسر کشور انجام شده است.

به گفته آقای عظیمی حدود ۳۵۰ هزار نیروی امنیتی افغان برای تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شورای های ولایتی موظف شدند.

انتهای پیام

کد N203948

وبگردی