آفتاب

معاون نخست وزیر ترکیه : مسیر برای ریاست جمهوری اردوغان هموار شده است

معاون نخست وزیر ترکیه : مسیر برای ریاست جمهوری اردوغان هموار شده است

آنکارا - ایرنا - ˈ بلند آرینج ˈ معاون نخست وزیر ترکیه گفت : در صورت تمایل ، راه برای انتخاب ˈ رجب طیب اردوغان ˈ به عنوان رییس جمهوری آینده ترکیه هموار شده است.

به گزارش ایرنا ، آرینج امروز جمعه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ˈ ان.تی. وی ˈ با اشاره به نتایج انتخابات شهرداری ها در ترکیه و پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری ˈ اردوغان ˈ در این انتخابات افزود : در صورتی که اردوغان تمایلی به نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه داشته باشد وی با آرای مردم به راحتی می تواند به عنوان رییس جمهوری آینده این کشور برگزیده شود.

حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری اردوغان در انتخابات شهرداری ها در ترکیه که روز یکشنبه گذشته برگزار شد ، بیش از 45 درصد آرا را کسب کرد و پیروز انتخابات شد.

وی در باره احتمال نامزدی ˈ عبدالله گل ˈ رییس جمهوری ترکیه در انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور اظهارداشت : به نظر من گل از نامزدی اردوغان حمایت خواهد کرد. ولی مطمئنا رییس جمهوری و نخست وزیر در این باره با یکدیگر گفت وگو خواهند کرد و یکی از آنان نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه خواهد شد.

آرینج در ادامه گفت : تا پیش از برگزاری انتخابات شهرداری ها ، مخالفان معتقد بودند که راه برای حضور اردوغان در کاخ چانکایا ( کاخ ریاست جمهوری ترکیه ) مسدود شده است ولی نتایج انتخابات نشان داد در صورتی که امروز انتخابات عمومی در ترکیه انجام شود اردوغان می تواند با کسب بیش از 50 درصد آرا در دور اول انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.

ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری ترکیه پیش از این عنوان کرده بود که زمان گفت و گو با ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر در خصوص انتخابات ریاست جمهوری تابستان امسال ، فرا رسیده است.

رییس جمهوری ترکیه گفت: وی و اردوغان دراین زمینه همدیگر را در برابر عمل انجام شده قرار نمی دهند.

خاورم ** 230**1586
کد N203766

وبگردی