آفتاب

آلمان:روسیه به وعده خود درمورد عقب نشینی از مرزهای اوکراین عمل کند

آلمان:روسیه به وعده خود درمورد عقب نشینی از مرزهای اوکراین عمل کند

برلین - ایرنا - دولت آلمان با تاکید بر ضرورت عقب نشینی سریع نظامیان روسیه از مرزهای اوکراین از مسکو خواست به وعده خود در باره این کشور جامه عمل بپوشاند.

به گزارش ایرنا،اشتفن زایبرت سخنگوی دولت آلمان روز جمعه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اظهارات ولادیمیر پوتین رییس جمهوری و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر آغاز مراحل عقب نشینی نیروهای نظامی این کشور از مرزهای اوکراین با هدف تثبیت اوضاع در این کشور،گفت: مسکو باید اقدامات اعتماد ساز خود را با هدف کاستن از تنش ها در منطقه به صورت عملی ثابت کرده و به وعده های خود عمل کند.

در همین رابطه،مارتین شفر سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز از اعزام اولین گروه از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به اوکراین خبر داد و گفت:در بین این افراد که برای برقراری آرامش و تثبیت اوضاع اعزام شده اند نفراتی از آلمان نیز حضور دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در ادامه این نشست در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران درخصوص خبر کشته شدن عکاس آلمانی خبرگزاری آسوشیتدپرس در افغانستان،گفت:مرگ این عکاس هنوز برای ما تایید نشده و سفارت آلمان در کابل همچنان سرگرم بررسی این موضوع است.

برخی رسانه های خبری امروز از کشته و زخمی شدن عکاس و خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس در ولایت خوست افغانستان خبر داده و نوشتند: ˈآنیا نیدرینگهاسˈ عکاس آلمانی این خبرگزاری توسط فردی در لباس پلیس افغانستان به ضرب گلوله کشته شده و خبرنگار این رسانه نیز زخمی شده است.

براساس گزارش ها این خبرنگاران برای پوشش انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با کاروان تدارکاتی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در ولایت خوست همراه بوده اند که مورد اصابت گلوله قرار می گیرند.

اروپام** 2051** 1701**1566
کد N203721

وبگردی