آفتاب
نقوی حسینی در گفتگو با مهر:

آزادی مرزبانان ایرانی مورد تأیید نیست

آزادی مرزبانان ایرانی مورد تأیید نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران مرزبانان ایرانی را رویت نکند و صدای آنان را نشوند و سندی محکم و متقن در این زمینه ارائه نشود، این گونه خبرها را تأیید نخواهد کرد.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به خبر آزادی گروگان های ایرانی که توسط شبکه های عربی اعلام شد، اظهار داشت: تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران مرزبانان ایرانی را رویت نکند و صدای آنان را نشوند و سندی محکم و متقن در این زمینه ارائه نشود، این گونه خبرها را تأیید نخواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: گاهی مواقع نیز این خبرها هدف دار منعکس شده و برخی برنامه ها را دنبال می کند.

آمریکا حق ندارد که در انتخاب نمایندگان کشورهای مختلف مداخله کند

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره کارشکنی آمریکا برای صدور روادید برای نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد نیز بیان داشت: کشور میزبان سازمان ملل متحد حق ندارد که در انتخاب نمایندگان کشورهای مختلف مداخله کند و کشوری که میزبانی را بر عهده دارد ملزم است که نمایندگی را بپذیرد و اقدامات لازم را صورت دهد.

نقوی حسینی تأکید کرد: آمریکایی ها در این زمینه اعمال سلیقه می کنند و دارند سازمان ملل متحد را به دفتر حافظ منافع آمریکا بدل می کنند و یکی از دلایلی که همواره جمهوری اسلامی ایران تأکید داشته است که باید دفتر سازمان ملل متحد از آمریکا به جای دیگری انتقال پیدا کند همین مسائل است.

در صورت ملغی نشدن قطعنامه اتحادیه اروپا جمهوری اسلامی ایران تصمیمات دیگری اتخاذ می کند

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری نیز درباره موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به قطعنامه ضد ایرانی اتحادیه اروپا نیز اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی این قطعنامه را به شدت محکوم می کند و آن را مداخله مستقیم می داند.

وی گفت: وزارت امور خارجه باید به شدت نسبت به قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا موضع گیری کرده و با آن برخورد کند و هیچ گونه سهل انگاری وزارت خارجه در این زمینه پذیرفتنی نیست.

این مسئول متذکر شد: قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا زیر سوال بردن مقررات کشور، مداخله در امور داخلی کشور و زیر سوال بردن قوانین قضایی کشور است، بنابراین دستگاه دیپلماسی و دولت باید در این زمینه برخورد قاطع کنند.

نقوی تصریح کرد: نظر شخصی بنده آن است که باید وزارت خارجه سفرای کشورهای اروپایی را احضار کند و اعلام دارد که در صورت تصویب این قطعنامه، جمهوری اسلامی ایران تصمیمات دیگری اتخاذ می کند.

کد N203529

وبگردی