آفتاب
نکو در گفتگو با مهر:

فراکسیون رهروان وفاداری خود را به دولت اعلام کرد/ دیدار فراکسیون رهروان با دولت سدی در برابر تشکیل فراکسیون اعتدال

فراکسیون رهروان وفاداری خود را به دولت اعلام کرد/ دیدار فراکسیون رهروان با دولت سدی در برابر تشکیل فراکسیون اعتدال

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون رهروان در مجلس آینده در اقلیت قرار خواهد گرفت اما فراکسیون اصولگرایان ترکیب فعلی خود را حفظ کرده و فراکسیون اکثریت اعتدال تشکیل خواهد شد.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در بررسی گرایش های سیاسی مجلس نهم گفت: در مجلس نهم دو گروه نزدیک به هم اما شاخص و صاحب رای در مجلس وجود دارند که ضمن خط و مشی متفاوت اشتراکاتی دارند، یکی فراکسیون اصولگران که خط و مشی شفاف دارد و دیگری که تاثیرگذارترین فراکسیون مجلس است، فراکسیون رهروان است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فراکسیون رهروان ضمن دارا بودن اکثریت نمایندگان مجلس در هیات رئیسه نیز صاحب نفوذ بوده و در انتخابات هیات رئیسه و رای اعتماد به وزرا نقش سازنده ای ایفا کرده است.

وی ادامه داد: اقلیت اصلاح طلب هم در مجلس حضور دارند که فعلا توانایی عرض اندام ندارند ضمن اینکه تاثیرگذاری نیز در مجلس در راستای امتیازخواهی ندارند.

نماینده رباط کریم افزود: بیشتر اصلاح طلبان مجلس به فراکسیون رهروان پیوسته اند و در این فراکسیون هضم شده اند.

نکو تصریح کرد: این دو فراکسیون فعلا آرایش سیاسی مجلس را به سمت خود کشانده و موازنه قدرت مجلس نهم را ایجاد کرده اند که در بعضی جهات فراکسیون رهروان حرف خود را به کرسی نشانده و در بعضی جهات فراکسیون اصولگرایان.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی فراکسیون اعتدال در مجلس در حال ظهور است، اظهار داشت: با دیدار اعضای فراکسیون رهروان با رئیس جمهور تشکیل این فراکسیون مقداری متزلزل شده است.

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فراکسیون اعتدال ممکن است در ابتدا تاثیرگذاری در فعالیت های سیاسی مجلس نداشته باشد اما به مرور زمان تاثیرگذار خواهد شد و جمعی از نمایندگان عضو فراکسیون رهروان و اصولگرایان و اقلیت اصلاح طلب را به خود جلب خواهد کرد. ادامه این روند مستلزم این است که در آینده رابطه فراکسیون رهروان و دولت چطور جلو برود.

نکو اظهار داشت: فراکسیون رهروان در دیدار با دولت وفاداری خود را به دولت تدبیر اعلام کرد که این موضوع سدی در مقابل تشکیل فراکسیون اعتدال شد.

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس آینده موازنه قدرت این دو فراکسیون اصولگرا به هم خواهد خورد و فراکسیون رهروان در اقلیت قرار خواهد گرفت، گفت: به احتمال زیاد فراکسیون اصولگرایان در مجلس آینده ترکیب فعلی خود را حفظ کرده و فراکسیون اعتدال نیز با اکثریت تشکیل می شود.

نکو با بیان اینکه فراکسیون اعتدال بعد از تعطیلات نوروز آغاز به کار خواهد کرد، اظهار داشت: نشست فراکسیون رهروان با دولت سنگ اندازی در برابر تشکیل فراکسیون اعتدال بود که می تواند در کمرنگ کردن عضویت نمایندگان در فراکسیون اعتدال تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: فراکسیون اعتدال در مجلس نهم تمرکز خود را بر برنامه ریزی ها انجام خواهد داد و برای انتخابات مجلس آینده برنامه ریزی می کند.

وی تاکید کرد: اگر در مذاکرات هسته ای نتایج مطلوب به دست آید، آینده مجلس به فراکسیون اعتدال تعلق خواهد داشت.

به گزارش مهر،فراکسیون رهروان ولایت پس از انتقادات فراوانی که به این فراکسیون از سوی حامیان دولت در مجلس مبنی بر عدم تعامل فراکسیون و دولت می شد و تهدید برخی از حامیان دولت در مجلس مبنی بر انشعاب از این فراکسیون و تشکیل فراکسیون اعتدال با رئیس جمهور جلسه گذاشت.

در این جلسه نمایندگان از عدم تعامل وزیران با مجلس انتقاد کرده و همچنین نسبت به انتصابات در حوزه های انتخابیه شان و عدم تعامل مدیران استانی با آنها در انتخابات گلایه کرده بودند.

نتیجه این جلسه تشکیل کارگروه مشترک فراکسیون رهروان و دولت برای حل مشکلات نمایندگان بود.

کد N203421

وبگردی