آفتاب
نقوی حسینی:

قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپادر کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می شود

قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپادر کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می شود

تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا در نخستین جلسه این کمیسیون در سال جدید خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: انتظار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همچنین مجلس شورای اسلامی برخورد شدید دستگاه دیپلماسی کشور با کشورهای حامی این قطعنامه است.

وی افزود: انتظار داریم وزارت امور خارجه سفرای کشورهایی که دست اندرکار تهیه این قطعنامه در پارلمان اروپا بودند را فراخوانده و به آنها به شدت تذکر دهد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با پیگیری این موضوع، آن را در نخستین جلسه کاری خود در سال جدید مورد بررسی قرار می دهد و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این قطعنامه ضدایرانی به دلیل آن که دخالت آشکار در امور داخلی و حتی جزئی ترین موضوعات کشور است،باید به شدت مورد توجه دستگاه دیپلماسی قرار گیرد.

نقوی حسینی گفت: روز شنبه 16 فروردین ماه (فردا) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مشخص خواهد کرد که آیا از وزیر امور خارجه و یا مسوولان دیگر در این وزارتخانه برای ارایه توضیحات به جلسه کمیسیون دعوت خواهد کرد یا خیر.

به گزارش ایرنا، در پی صدور قطعنامه ضدایرانی در پارلمان اروپا، سخنگوی وزارت امور خارجه این قطعنامه را غیرواقع بینانه دانست و اعلام کرد: اقدام پارلمان اروپا در تصویب قطعنامه و طرح ادعاهای بی اساس حقوق بشری سازنده نیست و با روند جاری تحرکات همخوانی ندارد.

مرضیه افخم در واکنش به این قطعنامه افزود: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی گام های اولیه و قابل تاملی برای حل و فصل مسائل پیش روی دو طرف برداشته اند، موضع گیری حقوق بشری پارلمان اروپا و طرح موضوعات غیرواقعی بخصوص در مورد انتخابات ایران مردود و غیرقابل قبول است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: لزوم احترام و درک پارلمان اروپا نسبت به باورهای دینی، تاریخی و فرهنگی کشورها امری اجتناب ناپذیر بوده و پارلمان اروپا برای کمک به رفع دغدغه حقوق بشری در سطح جهان به طوراساسی و بنیادین مانع شود که حقوق بشر به عنوان ابزاری سیاسی مورد استفاده قرار گیرد.

افخم یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با الهام از تعالیم دینی و اسلامی، حفظ و رعایت حقوق شهروندان و ارتقای حقوق بشر را بطور جدی دنبال می کند و طرح ادعاهای یک طرفه ؛ بی اساس و غیرمستند در این زمینه به طور قطع کمک کننده نخواهد بود.

سیام(4)**9103 **1561
کد N203379

وبگردی