آفتاب

شام غریبان فاطمی در بقاع متبرک و امامزادگان کشور برگزار شد

شام غریبان فاطمی در بقاع متبرک و امامزادگان کشور برگزار شد

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مردم عزادار و داغدار ایران اسلامی به همراه سادات گرانقدر کشور، شب گذشته در شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) در بقاع متبرک و امامزادگان، اقامه عزا کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌، حسن ربیعی اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) مراسم شام غریبان شهادت آن حضرت با حضور خیل ارادتمندان به ایشان و سادات عزادار در آستان مقدس امامزادگان کشور بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه‌ای که برای این مراسم توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اندیشیده شده بود، گفت: سخنرانان در این مراسم به ترویج سیره حضرت زهرا (س) به عنوان خط مشی زندگی مسلمانان پرداختند و مداحان نیز مرثیه سرایی کردند.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «سوگواره یاس نبوی امسال از 10 تا 15 فروردین ماه در 2437 بقعه متبرک و امامزاده کشور برگزار شد» خاطرنشان کرد: معرفی ابعاد شخصیتی آن حضرت، آشنایی و ترویج سیره عملی حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت و برپایی مجلس عزای ایشان از اهداف اصلی برگزاری سوگواره یاس نبوی است.

همایش رهروان یاس نبوی در 492 بقعه متبرک و امامزاده کشور برگزار شد

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان عصر روز پنج‌شنبه در 492 بقعه متبرک و امامزاده برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با بیان این‌که «سوگواره یاس نبوی از 10 فروردین ماه در 2437 امامزاده کشور آغاز شده است» اظهار کرد: این طرح با هدف ترویج فضائل و سیره حضرت فاطمه (س)، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و اقامه عزای آن حضرت برگزار می‌شود و امروز 15 فروردین ماه به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش رهروان یاس نبوی افزود: این همایش با هدف بیعت مجدد با آرمان‌های فاطمی (س) ویژه بانوان، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد.

شرفخانی با بیان این‌که «ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی روزگذشته 14 فروردین ماه در 2437 امامزاده و بقعه متبرک سراسر کشور برگزار شد» ادامه داد: شام غریبان حضرت زهرا (س) نیز با حضور و اجتماع سادات هر استان شب گذشته در سطح بقاع متبرک شاخص کشور برگزار شد.

انتهای پیام

کد N203364

وبگردی