آفتاب

آمریکا با ایجاد شبکه ارتباطی درصدد تحریک اعتراض ها درکوبا بوده است

آمریکا با ایجاد شبکه ارتباطی درصدد تحریک اعتراض ها درکوبا بوده است

تهران-ایرنا- دولت آمریکا با راه اندازی یک شبکه ارتباطی مبتنی بر پیامک تلفن همراه درکوبا درصدد تحریک اعتراض ها علیه دولت این کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن، دولت آمریکا در سال 2010 میلادی قصد داشت تا با اجرای این طرح که ازطریق بانک های خارجی تامین مالی می شد، مردم کوبا به خصوص جوانان این کشور را به برپایی اعتراض ها علیه دولت کوبا ترغیب کند.

بر اساس این گزارش ، این شبکه ارتباطی درحالی راه اندازی شده بود که استفاده کنندگان ازاین شبکه درکوبا از راه اندازی آن از سوی دولت آمریکا و اینکه این شبکه درحال گردآوری اطلاعات شخصی آنان بوده است، اطلاعی نداشته اند.

این طرح که با هدف کمک به هماهنگی کاربران کوبایی در شکل دهی اعتراض ها و برگزاری تجمع های کوتاه و ناگهانی راه افتاده بود، قرار بوده تا یک میلیون کاربر جذب کند اما نهایتا با ۴۰ هزار کاربر کارش را متوقف کرده است.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، مجریان این برنامه، شرکت های پوششی در اسپانیا و جزایر کیمن ثبت کردند تا تبادل مالی از آمریکا به این طرح معلوم نشود.

سخنگوی کاخ سفید وجود چنین برنامه ای را تایید کرده است.

دولت کوبا هنوز واکنش رسمی به این گزارش نشان نداده است اما رسانه های این کشور که همه زیر نظر دولت هستند، از این عملیات به عنوان نشانه ای دیگر از خصومت آمریکا در قبال کوبا یاد کرده اند.

آساق** 1450**1586
کد N202927

وبگردی