آفتاب

اعتراض روسیه به اظهارات وزیر دارایی آلمان

اعتراض روسیه به اظهارات وزیر دارایی آلمان

مسکو - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای به اظهارات وزیر دارایی آلمان که اقدام روسیه در الحاق کریمه را به اقدام هیتلر در ضمیمه کردن بخشی از چکسلواکی تشبیه کرده بود، اعتراض کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت خارجه روسیه، در بیانیه گفته شده است: اظهارات اخیر ولفگانگ شویبله وزیر دارایی آلمان که الحاق کریمه به روسیه را به اقدام آلمان نازی در ضمیمه کردن استان ˈسودتˈ چکسلواکی در سال 1938 تشبیه کرد، غیرقابل قبول است.

بیانیه حاکی است: در این رابطه سفیر آلمان در مسکو به وزارت خارجه روسیه فراخوانده و به وی در مورد غیرقابل قبول بودن اظهارات وزیر دارایی این کشور تذکر داده شد.

در بیانیه آمده است: این تشبیه تاریخی وزیر دارایی آلمان اقدامی دسیسه جویانه و تحریف بارز واقعیت ها و رویدادهای تاریخی است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود اضافه کرده است: فردی که مقام عالی وزارتی را در آلمان تصدی کرده است باید با احساس مسئولیت صحبت کند.

در ادامه بیانیه، به اقدام خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه این کشور در رد اظهارات وزیر دارایی این کشور در باره روسیه و منطقه کریمه اشاره شده است.

روابط روسیه و آلمان به دنبال حوادث اوکراین و به ویژه الحاق کریمه به خاک روسیه پرتنش شده است و صدراعظم و مقامهای عالیرتبه آلمانی بارها خواستار احترام مسکو به حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین شده اند.

اروپام/2242**۵۱۸ ** 1597
کد N202824

وبگردی