آفتاب

عضو هیئت علمای برجسته عربستان:جهاد همیشه مطلوب نیست!

عضو هیئت علمای برجسته عربستان:جهاد همیشه مطلوب نیست!

عضو هیئت علمای برجسته عربستان با انتقاد از اقدامات فردی برخی اشخاص در خصوص جهاد عنوان داشت که جهاد همواره امری مطلوب به شمار نمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت المصری الیوم، شیخ عبدالله المطلق، یکی از اعضای هیئت علمای برجسته عربستان در یک برنامه تلویزیونی عنوان داشت: جهاد همیشه یک امر مطلوب نیست و کسانی که به صورت فردی در این خصوص عمل می‌کنند باعث می‌شوند که کشورش‌هایشان به سمت درگیری و شکست کشیده شود.

وی در ادامه افزود: اسلام خواهان به وقوع پیوستن کشتار، انفجار و یا بریدن سر دیگران نیست چرا که پیامبر اکرم مثالی را در این خصوص آورده که در آن تاکید کرده تحمل اذیت و آزار دیگران در برخی مواقع جهاد حساب می‌شود.

المطلق همچنین تاکید کرد: تفکرات در خصوص جهاد از یک کشور به یک کشور دیگر فرق می‌کند چرا که هر کشوری حاکم خاص خود را دارد و همچنین هر کشوری منافع و روابط و ملزومات دفاعی مخصوص به خود را دارد و حاکم هر کشور مسئول امنیت همان کشور است.

وی در ادامه افزود: پیچیدگی‌های زندگی امروز باعث شده تا تصمیمات به دست حاکم باشد چرا که او بر اطلاعات و مسائل اقتصادی داخلی و خارجی اشراف دارد.

عربستان سعودی از سه مارس گذشته تا کنون اجرای دستور پادشاهی را مبنی بر زندانی کردن هر کسی که در اقدامات جنگ جویانه در خارج از کشور مشارکت کند آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N202619

وبگردی