آفتاب
به منظور تقویت تیم مبارزه با بحران آفزیقا؛

پنتاگون 175 تفنگدار دریایی دیگر به رومانی اعزام می‌کند

پنتاگون 175 تفنگدار دریایی دیگر به رومانی اعزام می‌کند

پنتاگون اعلام کرد که قصد دارد شمار نیروهای آمریکایی مقابله با بحران آفریقا را که در اروپا مستقر هستند به 6750 تفنگدار دریایی افزایش دهد و به همین منظور 175 نیروی دیگر را به پایگاهی در رومانی در نزدیکی دریای سیاه اعزام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تفنگداران دریایی بخشی از تیمی هستند که در شهر مورون اسپانیا مستقر شده‌اند و عمدتا هدفشان اجرای عملیات درآفریقا است،‌ اگرچه می‌توانند به مناطق دیگر نیز اعزام شوند.

یک سخنگوی پنتاگون گفت که تصمیم استقرار این گروه جدید از تفنگداران دریایی در رومانی سال قبل و پیش از بحران اوکراین گرفته شده است.

استیو وارن، کلنل ارتش و یک سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که این سازمان به دنبال ارسال یک کشتی به دریای سیاه است.

وی همچنین گفت: احتمال انجام مانور مشترک با نیروی دریایی اوکراین نیز وجود دارد اما هنوز در خصوص برنامه فعالیت‌های این کشتی تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی به خبرنگاران گفت: هدف از این اقدام این است که به هم پیمانان خود نسبت به انجام تعهداتمان در منطقه مطمئن کنیم. این نتیجه مستقیم شرایط کنونی در اوکراین است.

وی افزود که تصمیم اعزام 175 تفنگدار دریایی به پایگان نظامی "میکاییل کوجال نیکی نو" در رومانی پیش از تصرف شبه جزیره کریمه در اوکراین از سوی روسیه گرفته شده بود.

انتهای پیام

کد N202616

وبگردی