آفتاب

جان کری خواستار برگزاری انتخابات شفاف در افغانستان شد

جان کری خواستار برگزاری انتخابات شفاف در افغانستان شد

وزیر امور خارجه آمریکا از مقامات افغان خواست از قانونی برگزار شدن انتخابات افغانستان اطمینان حاصل کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، حامیان آنها و مقامات برگزار کننده انتخابات ریاست‌جمهوری خواست اطمینان حاصل کنند انتخابات روز شنبه کاملا قانونی برگزار شود.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: مقامات افغانستان با تعهد به برگزاری روندی جامع، عادلانه و شفاف، سبب خواهند شد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نتیجه‌ای در بر داشته باشد که مورد قبول همه افغان‌هاست و سبب تقویت اتحاد کشور و تضمین آینده دموکراتیک آن خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، جان کری افزود: انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان پس از حدود یک دهه فداکاری، واقعه‌ای مهم به منظور انتقال دموکراتیک قدرت محسوب می‌شود و همه از این موضوع سود می‌برند.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: انتقال صلح‌آمیز قدرت از حامد کرزای به یک رییس‌جمهوری منتخب به حفاظت از دستاوردها در زمینه امنیتی و توسعه طی 12 سال گذشته کمک خواهد کرد.

کری افزود: مهم‌تر از همه این که این امر به منزله میراثی قدرتمند برای آن‌هایی محسوب می‌شود که در این راه فداکاری‌های بسیاری انجام دادند از جمله آنهایی که همه تلاش خود را برای رسیدن افغانستان به این مرحله انجام دادند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت: آمریکا از نهادهای مسئول برگزاری انتخابات و همچنین نهادهای مسئول تأمین امنیت در افغانستان حمایت می‌کند. این انتخابات از ابتدا از آن خود افغان‌ها بوده است . مردم افغانستان برای برگزاری انتخاباتی تاریخی آماده شده‌اند. مردم افغانستان هدایت نهادهای مجری برگزاری انتخابات را بر عهده دارند و این مردم افغانستان هستند که در حال حفاظت و توسعه دموکراسی ویژه خود هستند.

انتهای پیام

کد N202386

وبگردی