آفتاب

لازمه اقتصاد مقاومتی مردمی شدن آن است

لازمه اقتصاد مقاومتی مردمی شدن آن است

ارومیه - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی راه نجات و توسعه کشور است و لازمه آن نیز مردمی شدن آن است.

نادر قاضی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن باید همانند دوران دفاع مقدس مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت باید بستر اجرای سیاست های ابلاغی رهبری را با ارایه طرح و لایحه فراهم کنند، گفت: دولت و مجلس برای عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی باید به فهم مشترکی برسند تا همه از اجرای این سیاست ها منتفع شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید روحیه تلاش در دستگاه های دولتی و مهمتر از همه در خانواده ها تقویت شود.

قاضی پور افزود: باید مردم منابع و سرمایه های خود را در مسیر فعالیت اقتصادی قرار داده و برای پویایی اقتصاد کشور به کار گیرند.

وی با اشاره به نقش موثر بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی یاد آوری کرد: باید زمینه لازم برای حضور بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی فراهم شود چرا که این بخش نقش موثری در عملی ساختن اقتصاد مقاومتی ایفا می کند.

وی همچنین در خصوص تبیین فرهنگ مصرف در جامعه بخصوص در بین نسل امروز گفت: فرزندان امروز باید بدانند افراط و تفریط و اسراف و تبذیر تبعات ناخوشایندی برای جامعه دارند و باید از این موارد دوری کنند.

قاضی پور ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان را از دیگر شاخصه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: توجه به محصولات داخلی و مصرف کالای داخلی از مولفه هایی هستند که به نوبه خود انگیزه تلاش و تولید را در تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخلی تقویت می کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای برقراری ارتباطی منطقی با دنیا همراه با تقویت صنایع و ظرفیت های داخلی است به عبارتی اقتصاد مقاومتی باعث می شود توانمندی های پنهان کشور آشکار و به توسعه اقتصاد کشور کمک شود.

وی گفت: منویات رهبری در مورد فرهنگ و اقتصاد که زیربنای اصلی سازندگی کشور هستند، با بومی سازی دانش تولید ملی و افزایش بهره وری اقتصادی محقق می شود.

قاضی پور اظهار کرد: نامگذاری امسال به عنوان سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ از سوی رهبری بیانگر این مهم است که در اسلام اقتصاد هدف نهایی نیست بلکه وسیله ای برای رسیدن به کمال و تعالی انسانی است.

8135/581/587
کد N202287

وبگردی