آفتاب
کفیل ریاست جمهوری اوکراین:

مرز مشترک روسیه و اوکراین همچنان ناآرام است

مرز مشترک روسیه و اوکراین همچنان ناآرام است

تهران -ایرنا -خبرگزاری ایتارتاس روسیه روز پنجشنبه درگزارشی به نقل از کفیل ریاست جمهوری اوکراین از ناآرام بودن مرز مشترک اوکراین و روسیه در جنوب و جنوب شرق آن کشور خبر داد.

این گزارش به نقل از ˈالکساندر تورکینفˈ کفیل ریاست جمهور منصوب پارلمان اوکراین اعلام کرد که گرچه در ظاهر یک ثبات نسبی در مرز اوکراین با روسیه در منطقه خودمختار کریمه برقرار شده است، اما تهدیدات همچنان به قوت خود باقی است و آرامش هنوز به این منطقه بازنگشته است.

وی در یک برنامه تلویزیونی در باره عقب نشینی نیروهای نظامی اوکراین از کریمه گفت: هنوز یک هزار و 500 نیروی نظامی آن کشور به همراه کشتی های جنگی در این شبه جزیره مستقر هستند که هنوز به خاک سرزمین مادری خود اوکراین باز نگشتند.

تورکینف بازگرداندن این نیروهای نظامی به کی یف را دشوار و در عین حال اجتناب ناپذیر خواند و افزود: گرچه دولت و وزارت دفاع اوکراین به سبب هزینه مالی سنگین حضور این نیروها در منطقه مرزی تلاش هایی را برای انجام این ماموریت آغاز کرده اند، اما دولت همچنان بر حفظ این نیروها در منطقه به سبب امکان بروز تهدیدات احتمالی در آن اصرار دارد.

وی ضمن تاکید بر بازسازی دستگاه دفاعی و جنگی کشورش گفت: ارتش اوکراین با عقب نشینی از منطقه خودمختار کریمه حداقل می تواند به بازسازی خود پرداخته و بار دیگر در مواقع مورد نیاز با آمادگی مبارزاتی بیشتر و تجهیزات آتشباری و توپخانه ای و زرهی کامل تر وارد عرصه نبرد برای دفاع اوکراین شود.

مترجمام**1378**5981
کد N202279

وبگردی