آفتاب

خبرگزاری آناتولی به حمایت از حزب حاکم ترکیه در انتخابات متهم شد

خبرگزاری آناتولی به حمایت از حزب حاکم ترکیه در انتخابات متهم شد

آنکارا – ایرنا – خبرگزاری آناتولی ترکیه ، تنها خبرگزاری دولتی این کشور که به حمایت از حزب حاکم در انتخابات شهرداری ها متهم شده است ادعا کرد که در شب انتخابات مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، انتخابات محلی و شهرداران در ترکیه روز یکشنبه گذشته با مشارکت 90 درصدی مردم این کشور برگزار شد.

این انتخابات که طبق آمار غیر رسمی با پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه به پایان رسید با اعتراضات احزاب مخالف و مخالفان دولت آنکارا در خصوص شمارش آرا روبه رو شده و شورای عالی انتخابات ترکیه هنوز نتایج آرا را اعلام نکرده است.

انتخابات شهرداری ها در ترکیه را علاوه بر شورای عالی انتخابات که از طریق سامانه ای شمارش آرا را از حوزه های رای گیری دریافت می کرد، خبرگزاری جهان وابسته به نهضت خدمت به رهبری ˈفتح الله گولنˈ از طریق شبکه گسترده ای که ایجاد کرده ، پوشش داده شود و نتایج شمارش آرا از حوزه های رای گیری را به طور لحظه ای و از طریق نرم افزاری خاص به مشترکین خود و در این میان به شورای عالی انتخابات منتقل می کرد.

در انتخابات روز یکشنبه دولت آنکارا با لحاظ درگیری شدیدی که به دنبال عملیات ارتشا و فساد 26 آذرماه سال گذشته علیه مقامات بلندپایه دولتی، با جماعت گولن دارد، خبرگزاری آناتولی را نیز وارد میدان کارزار انتخابات کرد.

براساس اطلاعیه ای که خبرگزاری آناتولی صادر کرد، این خبرگزاری در انتخابات روز یکشنبه با 1500 خبرنگار و 95 هزار مامور در محل های استقرار 200 هزار صندوق رای، نتایج شمارش آرا را به طور لحظه به لحظه ارسال کرده است حال اینکه با حمله سایبری روبه رو شده بود.

خبرگزاری آناتولی که به حمایت از حزب حاکم ترکیه متهم شده است در واکنش به این اتهامات قراردادش با روزنامه ˈطرفˈ مخالف دولت آنکارا را لغو کرد.

این روزنامه به همراه شمار دیگری از رسانه های مخالف دولت آنکارا ادعا کرده اند که خبرگزاری آناتولی در مناطقی که آرای نامزدهای حزب حاکم ترکیه بیشتر بوده است نتایج آرا را زودتر و در مناطقی که نامزدهای دیگر احزاب پیش بودند آرا را دیر مخابره کرده و حتی گزارشهای نادرست ارسال کرده است.

خاورم/2011**230**536
کد N202153

وبگردی