آفتاب

بشار اسد از نقش روسیه در ایجاد جهان چند قطبی ستایش کرد

بشار اسد از نقش روسیه در ایجاد جهان چند قطبی ستایش کرد

تهران - ایرنا - بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز چهارشنبه در ملاقات با یک هیات بلندپایه روسیه در دمشق گفت: مسکو متحد کلیدی سوریه به ایجاد یک ˈ جهان چند قطبی ˈ کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، این هیات در حال ابلاغ پیام ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بود که از زمان شروع نا آرامی در سوریه در ماه مارس 2011 ، دولت اسد را تحت حمایت سیاسی، نظامی و مالی قرار داده است .

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از اسد نقل کرد که در این دیدار نوشت: مهمترین نقشی که روسیه امروز در صحنه بین المللی ایفا می کند کمک آشکار به تدوین نقشه جدید یک جهان چند قطبی است.

اسد پیش از این حمایت خود را از اقدامات روسیه در کریمه که خشم کشورهای غرب را بر انگیخته و موجب تحریم روسیه شده، اعلام کرده است.

اسد افزود: روسیه در حال کمک به ˈ نیل به عدالت بین المللی در راستای منافع کشورها و مردمانی است که به حاکمیت و تصمیم گیری مستقل باور دارند.ˈ

وی از ˈمواضع روسیه و حمایت آن از سوریه ستایش کرده و خرسندی خود را از سطح همکاریهای این دو کشور دوست ابراز داشت .ˈ

سوریه از زمان شروع نا آرامی در این کشور، قدرتهای غربی بویژه آمریکا و همچنین ترکیه و عربستان سعودی را مسبب توطئه چینی ˈتروریستیˈ علیه دمشق دانست.

سانا ادامه داد: اسد این اظهارات خود را صبح چهارشنبه در جریان ملاقاتی با هیات روس به سرپرستی ˈسرگئی استپاشینˈ نخست وزیر این کشور ایراد کرده که برای ابلاغ پیام پوتین به دمشق آمده است.

در این پیام پوتین ˈبر عزم کشورش برای تداوم حمایت از مقاومت مردم سوریه در تمام زمینه ها در مواجهه با جنگ سوریه علیه تروریسم بین المللی تحت حمایت برخی از کشورهای غرب و منطقه ˈصحه گذاشت.

مترجمام**1403**1577
کد N202106

وبگردی