آفتاب

روسیه جنایات تروریست ها در شمال سوریه را محکوم کرد

روسیه جنایات تروریست ها در شمال سوریه را محکوم کرد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای جنایات تروریست ها در شمال سوریه ازجمله شهر ˈکسابˈ را که هدف حملات افراط گرایان مسلح قرار گرفت، محکوم کرد.

به گزارش ایرنا در بیانیه وزارت خارجه روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواستار بررسی وضعیت منطقه کساب سوریه شده است.

کساب شهری در مرز سوریه با ترکیه است که اکثر ساکنان این شهر و روستاهای اطراف آن را ارامنه تشکیل می دهند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه تصریح شد: اعمال وحشیانه افراط گرایان در سوریه را بشدت محکوم می کنیم و معتقدیم شورای امنیت باید وضعیت این منطقه را بررسی و نظر خود را در باره آن اعلام کند.

در بیانیه آمده است: در شرایط کنونی سوریه، تشریک مساعی دولت این کشور و گروههای مخالف آن برای مقابله با تروریست ها و افراط گرایان و سرکوب این گروههای خطرناک اهمیت فراوان می یابد.

وزارت خارجه روسیه با اشاره به انتشار تصاویر ویدئویی از کشتار ساکنان کساب از طریق شبکه اینترنتی اعلام کرد: برای متوقف کردن اعمال وحشیانه علیه مردم این منطقه باید اقدامات فوری انجام گیرد و انتظار بهبودی وضعیت پس از روی کار آمدن دولت انتقالی در سوریه جایز نیست.

در بیانیه تاکید شده است: در شهر کساب هیچ مرکز نظامی وجود ندارد و تنها تقصیر ساکنان این منطقه از نظر تروریست ها وفاداری آنها به حکومت سوریه است.

روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرده است: حتی اگر تصاویر مربوط به کشتار ساکنان کساب مربوط به جنایات علیه غیرنظامیان نباشد و در آن سربازان سوری کشته شوند این مساله از سنگینی جنایات تروریست ها نمی کاهد.

اروپام/2242**۵۱۸**1577
کد N201762

وبگردی