آفتاب

شیعیان جمهوری آذربایجان در شب شهادت دخت نبی گرامی اسلام اشک ماتم ریختند

شیعیان جمهوری آذربایجان در شب شهادت دخت نبی گرامی اسلام اشک ماتم ریختند

باکو- ایرنا- شیعیان جمهوری آذربایجان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در شب شهادت صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور در حسینیه اهل بیت (ع) ایرانیان مقیم باکو اشک ماتم ریختند.

به گزارش ایرنا، در این آیین که پس از اقامه نماز مغرب و عشا و تلاوت آیاتی از قران کریم آغاز شد، علاوه بر سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و تعداد زیادی از شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جمهوری آذربایجان حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و حجت الاسلام هاشمی از علمای تبریز با تسلیت ایام سوگواری بانوی دو عالم، فاطمه زهرا (س) با اشاره به خصوصیات اخلاقی و زندگانی سراسر درس و عبرت برای بانوان جهان، به بیان فضیلت های این بانوی بزرگ اسلام پرداختند.

در پایان این آیین دوستداران و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) در جمهوری آذربایجان با مداحی ˈشهروز حبیبیˈ یکی از مداحان معروف استان اردبیل در فضایی آکنده از حزن و اندوه به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

آیین سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به مدت سه روز از 12 تا 14 فروردین ماه جاری در حسینیه اهل بیت (ع) ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان در باکو برگزار می شود.

خاورم**1206**1504
کد N201555

وبگردی