آفتاب

واشنگتن اعلام کرد نسبت به ارسال بالگردهای نظامی به مصر ملاحظاتی دارد

واشنگتن اعلام کرد نسبت به ارسال بالگردهای نظامی به مصر ملاحظاتی دارد

تهران – ایرنا – دولت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد برای ارسال بالگردهای جدید از نوع آپاچی به مصر که به تجدید نظر دولت آمریکا در کمک به قاهره بازمی گردد، ملاحظاتی دارد .

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی القدس العربی، این مطلب در بیانیه ای که از سوی سفارت آمریکا در این ارتباط منتشر شد، اعلام گردیده است.

برپایه این گزارش ، سفارت آمریکا اخبار برخی رسانه ها درباره جلوگیری از بازگرداندن بخشی از هواپیماهای آپاچی نیروهای مسلح مصر را که در گذشته برای حفاظت از آنها به آمریکا فرستاده شده بود، تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است، واقعیت آن است که تنها یک بالگرد به آمریکا فرستاده شده تا به نوآوری شود و اکنون عملیات نوآوری بالگرد به پایان رسیده و آماده بازگرداندن به مصر است.

بنابراین گزارش، در پی برکنار کردن محمد مرسی رییس جمهوری مصر در جولای گذشته با مشارکت قدرت های دینی و سیاسی، آمریکا همواره از توصیف برکنار کردن مرسی به کودتای نظامی خودداری کرده و مجبور شد کمک به مصر از جمله بخشی از کمک های نظامی به قاهره را قطع کند.

مصر سالانه بالغ بر 2 میلیارد و صد میلیون دلار کمک از آمریکا دریافت می کرد که بخشی از این کمکها در زمینه های اقتصادی و بخشی در زمینه های نظامی بود. ارائه این کمک ها از سوی آمریکا بعد از توافقنامه صلح قاهره با رژیم صهیونیستی در سال 1979 شروع شد.

واشنگتن در اکتبر سال گذشته اعلام کرد بخشی از کمک های نظامی خود به قاهره از جمله ارسال بالگردهای جنگی از نوع آپاچی و موشک های هاربون و تانک های ای 1 و ام 1 و همچنین کمک های نقدی به مبلغ 260 میلیون دلار به دولت را که از سوی ارتش حمایت می شود قطع می کند .

مترجمام**1408**1547
کد N201406

وبگردی