آفتاب

راسموسن: ناتو عقب نشینی نیروهای روس از مرز اوکراین را تایید نمی کند

راسموسن: ناتو عقب نشینی نیروهای روس از مرز اوکراین را تایید نمی کند

تهران – ایرنا – ˈآندرس فوگ راسموسنˈ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه شنبه اظهار داشت که نمی تواند احتمال عقب نشینی سربازان روسی از مرز اوکراین را چنانچه کرملین اعلام کرده است، تایید کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، وی قبل از نشست وزرای خارجه ناتو در مورد بحران اوکراین به خبرنگاران گفت: متاسفانه نمی توانم تایید کنم که روسیه در حال عقب راندن نیروهای خود است؛ این آن چیزی نیست که ما شاهدش بوده ایم.

کی یف و واشنگتن، مسکو را به استقرار هزاران سرباز در نزدیکی مرز اوکراین متهم و درخصوص قصد روسیه برای تصاحب بخش های جنوب شرقی اوکراین ابراز نگرانی کرده اند.

این در حالی است که دفتر ˈآنگلا مرکلˈ صدراعظم آلمان اعلام کرد که ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه در یک تماس تلفنی شخصا مرکل را از عقب نشینی سربازانش از مرز مطلع کرده است.

اوکراین نیز روز گذشته (دوشنبه) خبر داد که نیروهای روسی در حال ترک این منطقه مرزی هستند.

وزرای امور خارجه ناتو برای بررسی پاسخ به اقدام روسیه درخصوص ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود، در بروکسل گردهم آمده اند.

اما در حالی که مذاکرات وزرای خارجه ناتو آغاز شده، به نظر می رسد این سازمان از تقویت حضور نظامی در کشورهای هم مرز با روسیه پا پس کشیده است و ترجیح می دهد فعلا زمان بیشتری به دیپلماسی دهد.

راسموسن در این خصوص گفت: به نظر من همه به این مساله واقف هستند که بهترین راه رو به جلو، مذاکرات سیاسی و دیپلماتیک است.

وی درعین حال خاطر نشان کرد که ناتو ˈبسیار مصمم است که از متحدان خود حمایت و دفاع موثری به عمل آورد.ˈ

مردم شبه جزیره کریمه چندی پیش در یک همه پرسی به الحاق این منطقه به روسیه رای مثبت دادند و مسکو نیز کریمه را ضمیمه خاک خود کرد.

مترجمام**9109**1547
کد N201342

وبگردی