آفتاب

چینی ها مقصر سقوط هواپیمای نیروی هوایی هند نبوده اند

چینی ها مقصر سقوط هواپیمای نیروی هوایی هند نبوده اند

دهلی نو - ایرنا - نیروی هوایی هند روز سه شنبه این ادعا که قطعات چینی باعث سقوط یک فروند هواپیمای قول پیکر نظامی این کشور شده را رد کرد.

به گزارش ایرنا، یک فروند هواپیمای سوپر هرکولس سی - 130 جی نیروی هوایی هند چهار روز قبل سقوط کرد و همه پنج سرنشین آن کشته شدند.

پس از ساقط شدن این هواپیما برخی منابع مدعی شدند که استفاده از قطعات چینی دارای نقص دراین هواپیمای ساخت آمریکا باعث سقوط آن شده است .

نیروی هوایی هند در همین حال اعلام کرد که تعدادی از قطعات بدست آمده هواپیما ساقط شده را جهت تحقیقات به برای شرکت ˈلاکهید مارتینˈ تولید کننده آن در آمریکا فرستاده است.

سخنگوی نیروی هوایی هند گفت،قطعات چینی به ثبت رسیده فقط در مانیتورهای این هواپیما وجود داشته که در صورت خرابی نمی توانسته سبب سقوط شوند.

وی دراین ارتباط افزود: پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر استفاده از قطعات چینی دارای نقص در قسمت هایی از هواپیمای سی 130 جی سوپر هرکولس متعلق به نیروی هوایی هند، این قطعات به صورت کامل جهت بررسی و تحقیق به شرکت سازنده در آمریکا ارسال شده است .

نیروی هوایی هند همچنین برای رمز گشایی از علت حادثه اخیر جعبه سیاه این هواپیما را نیز برای شرکت سازنده فرستاده است .

روز جمعه هفت قبل هواپیمای حمل و نقل مدل سی - 130 جی لحظاتی پس از برخواستن از یک پایگاه هوایی در نزدیکی شهر آگرا و پیمودن مسافتی در حوالی ایالت راجستان در غرب هند سقوط کرد و هیچ یک از سرنشینان آن نتوانستند جان خود را نجات دهند.

آساق ** 2163 ** 275 **
کد N201098

وبگردی