آفتاب
با صدور بیانیه ای؛

روسیه برگزاری نشست درباره کریمه را در سازمان ملل محکوم کرد

روسیه برگزاری نشست درباره کریمه را در سازمان ملل محکوم کرد

روسیه نشست برخی کشورها برای بررسی اوضاع کریمه در سازمان ملل متحد را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل نشست برگزار شده در روز دوشنبه توسط لیتوانی درباره کریمه در سازمان ملل را مورد انتقاد شدید قرار داد.

روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این منطقه اکنون بخشی از خاک روسیه است بنابراین دیگر مسئله‌ای در دستور کار شورای امنیت نیست.

دفتر نمایندگی روسیه با ارسال بیانیه‌ای برای دفاتر نمایندگی دیگر کشورها در سازمان ملل اعلام کرد: نمایندگی دائم فدراسیون روسیه، برگزاری یک نشست گوتیشن مارک فرمول اریا گوتیشن مارک  را درباره اوضاع حقوق بشر و آزادی

رسانه‌ها در کریمه واقع در فدراسیون روسیه توسط یکی از اعضای شورای امنیت، ناشایست قلمداد می‌کند.

نشست اریا در واقع جلسه غیررسمی اعضای شورای امنیت سازمان ملل است و در این نشست‌ها معمولا در خصوص مسائل اختلاف‌برانگیز بحث می‌شود.

در بیانیه روسیه اعلام شده است که این ابتکار نشان‌دهنده تلاشی دیگر برای منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از اوضاع وخیم در اوکراین است.

همچنین در بیانیه روسیه آمده است: این نشست مغرضانه برای یک هدف تبلیغاتی طراحی شده است و نه برای اینکه گزارش و تحلیلی بی‌طرف درباره رویدادهای منطقه ارائه شود.

در این بیانیه تاکید شده است برگزاری چنین نشست‌هایی جایگاه اعضای شورای امنیت را تضعیف می‌کند و به وجهه شورای امنیت لطمه می‌زند.

روسیه این نشست را تحریم کرد و به گفته دیپلمات‌هایی که در این نشست غیرعلنی حضور داشتند، چین و رواندا تنها اعضای دیگر شورای امنیت بودند که در این جلسه شرکت نکردند.


 

کد N200899

وبگردی