آفتاب

واکنش پاکستان به اظهارات حامد کرزی و رد دخالت در حمله تروریستی کابل

واکنش پاکستان به اظهارات حامد کرزی و رد دخالت در حمله تروریستی کابل

اسلام آباد - ایرنا - دولت پاکستان اظهارات اخیر ˈحامد کرزیˈ رییس جمهوری و مقام های ارشد افغانستان در خصوص دخالت اسلام آباد در حمله اخیر به هتلی در کابل را رد و تداوم سرزنش کردن پاکستان در این حوادث تروریستی را رویکرد منفی برای روابط دوجانبه دانست.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه پاکستان روز سه شنبه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: اظهارات مقام های کابل مبنی بر مانع شدن اسلام آباد در روند پیشبرد مذاکره های صلح میان ˈشورای عالی صلحˈ افغانستان و گروه ˈطالبانˈ و همچنین اتهام دخالت در حوادث تروریستی در این کشور مایه تاسف و ناامیدی عمیق است.

در این بیانیه آمده است: دولت پاکستان بارها چنین اتهاماتی را رد و تاکید کرده که تداوم اقدام دولت افغانستان برای سرزنش کردن اسلام آباد موجب تحت تاثیر قرار گرفتن روابط دوجانبه بویژه از بین رفتن تلاش های صمیمانه دو کشور در مسیر ایجاد اعتماد و تفاهم مشترک می شود.

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان پیشتر در سخنانی، دولت پاکستان را به ایجاد موانع در مسیر پیشبرد روند صلح میان کابل و گروه طالبان متهم کرده است.

سازمان اطلاعات افغانستان (اداره امنیت ملی) نیز اعلام کرد که عملیات حمله به هتل کابل توسط سازمان های اطلاعاتی خارجی ( پاکستان ) برنامه ریزی و اجرا شده است.

طالبان افغانستان مسوولیت حمله اول فروردین به هتل ˈسریناˈ کابل را که 9 کشته از جمله یک ناظر خارجی انتخاباتی، روزنامه نگار و اعضای خانواده وی برجای گذاشت، به عهده گرفت.

در بیانیه مرکز دیپلماسی دولت اسلام آباد تصریح شد: پاکستان متعهد به حمایت از همه تلاش ها به منظور برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف در افغانستان است، زیرا اقدامات صلح و مسالمت آمیز در مسیر برگزاری انتخابات در آن کشور در راستای منافع پاکستان نیز محسوب می شود.

در این بیانیه افزوده شد: اسلام آباد به پشتیبانی و ارایه تسهیلات در خصوص پیشبرد روند صلح در افغانستان با توجه به ایده و دستور العمل مردم و دولت این کشور ادامه می دهد.

وزارت خارجه پاکستان با اشاره به اذعان جامعه بین المللی به نقش مثبت این کشور در خصوص افغانستان گفت: تلاش ها برای اشتباه جلوه دادن موقعیت ما در این زمینه موفق نخواهد بود.

آساق**ا.ر**1095**1651
کد N200854

وبگردی