آفتاب

سفر ناگهانی جان کری به اراضی اشغالی برای نجات مذاکرات صلح

سفر ناگهانی جان کری به اراضی اشغالی برای نجات مذاکرات صلح

وزیر خارجه آمریکا در سفری اعلام نشده برای نجات روند صلح میان دو طرف اسرائیل و فلسطینی وارد اراضی اشغالی شد. این در حالی است که اخباری درخصوص احتمال آزاد‌سازی جاسوس اسرائیلی از سوی واشنگتن برای تقویت این مذاکرات منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، جان کری، وزیر خارجه آمریکا بعد از ظهر روز دوشنبه در سفری اعلام نشده وارد اراضی اشغالی شد تا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده و درخصوص تقویت روند مذاکرات صلح میان دو طرف بحث و تبادل‌نظر کند.

کری قرار است امروز (سه‌شنبه) برای شرکت در نشست ناتو به بروکسل سفر کند. سفر کری به منطقه در شرایطی صورت می‌گیرد که اخیرا به تازگی فلسطینی‌ها مخالفت خود را با پیشنهاد طرف اسرائیلی مبنی بر آزاد‌سازی بخش چهارم اسرای فلسطینی‌ در برابر تمدید زمان مذاکرات صلح اعلام کرده‌اند.

دو تن از مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده‌اند که قصد دارند اقدامات لازم را برای پیوستن فلسطین به نهادهای سازمان ملل در صورت شکست تلاش‌های کری درخصوص آزاد‌سازی اسیران فلسطینی اتخاذ کنند.

این در حالی است که براساس گزارش‌های خبری رسانه‌های اسرائیلی کری در سفر خود به اسرائیل درخصوص امکان آزاد‌سازی جاناتان بولارد، جاسوس اسرائیلی زندانی در آمریکا با هدف تقویت روند مذاکرات صلح رایزنی می‌کند. براساس گزارش‌های خبری ممکن است در پی این اقدام کری، نتانیاهو انعطاف بیشتری در مقابل فلسطینی‌ها از خود نشان دهد.

انتهای پیام

کد N200736

وبگردی