آفتاب

سیاست های مالی سختگیرانه استرالیا در قبال پناهجویان غیرقانونی

سیاست های مالی سختگیرانه استرالیا در قبال پناهجویان غیرقانونی

کوالالامپور – ایرنا – دولت استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد مهاجران غیرقانونی که وارد این کشور می شوند دیگر نمی توانند از خدمات مشاوره ای رایگان امور مهاجرتی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، قطع خدمات مشاوره ای در مورد تکمیل روادید و سایر فراینده های پیچیده مربوط به امور مهاجرتی در چهار سال آینده می تواند از هزینه کرد 93 میلیون دلار جلوگیری کند.

وزیر مهاجرت استرالیا اعلام کرد: از امروز کسانی که از راه دریا و هوایی به صورت غیرقانونی وارد استرالیا می شوند دیگر نمی توانند از خدمات و راهنمایی هایی که پیش از این توسط پرداخت کنندگان مالیات مورد حمایت مالی قرار می گرفتند، استفاده کنند.

به گزارش شبکه خبری استرالیا، ˈاسکات موریسونˈ افزود: تعهدات حمایتی استرالیا برای ارائه خدمات رایگان مهاجرتی برای پناهجویان غیرقانونی دیگر ادامه نخواهد داشت.

مقامات استرالیایی کاهش هزینه های دولتی و یافتن راهی برای کسب درآمد بیشتر را از جمله دلایل اتخاذ چنین تصمیماتی اعلام کردند.

استرالیا از سال گذشته سیاست های سختگیرانه ای در قبال پناهجویان غیرقانونی اتخاد کرده است.

روز شنبه هفته جاری صدمین روزی است که آخرین پناهجوی غیرقانونی از طریق قایق وارد استرالیا شده است، هر چند که دولت این کشور از ارائه اطلاعات بازگشت دادن کشتی پناهجویان به کشورهایی از قبیل اندونزی خودداری می کند.

بنابر سیاست های جدید، پناهجویانی که از راه دریا خود را به مرزهای استرالیا می رسانند به جزایر دورافتاده ای از قبیل کریسمس و یا سایر جزایر در کشور پاپوآ گینه نو بازگشت داده می شوند.

استرالیا همچنین با مراقبت از آب های آزاد اطراف این کشور، کشتی مهاجران غیرقانونی را پس از شناسایی به سوی اندونزی بازمی گرداند.

بازگرداندن کشتی پناهجویان به اندونزی باعث انتقاد گسترده نسبت به تعرض استرالیا به مرزهای این کشور شده است.

آساق**د.م**1611
کد N199769

وبگردی