آفتاب

یعالون: آمریکا بزرگترین دوست اسرائیل است

یعالون: آمریکا بزرگترین دوست اسرائیل است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در قدس اشغالی، واشنگتن را هم‌پیمان استراتژیک و بزرگترین دوست تل‌آویو خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرنگاران بعد از نشست با مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اراضی اشغالی عنوان داشت: آمریکا برای اسرائیل یک همپیمان استراتژیک و بزرگترین دوست آن به شمار می‌آید.

وی در ادامه افزود: روابط میان دو دولت برای امنیت ملی اسرائیل بسیار حائز اهمیت بوده و نقطه عطفی به شمار می‌آید.

یعالون همچنین با قدردانی از فرمانده ارتش آمریکا عنوان داشت که وی دوست واقعی برای اسرائیل و ارتش آن به شمار می‌آید.

سخنان یعالون در این خصوص در شرایطی صورت می‌گیرد که وی اخیرا نسبت به سیاست‌های دولت اوباما در منطقه انتقاد کرده بود که این مسئله خشم کاخ سفید را برانگیخته و خواهان عذرخواهی رسمی وی شده بود.

یعالون همچنین عنوان داشت: در حال حاضر در روزهای سختی به سر می‌بریم و شاهد درگیری‌ها میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هستیم و از تلاش‌های وزیر خارجه آمریکا و همچنین رئیس‌جمهوری این کشور در این خصوص قدردانی می‌کنیم.

دمپسی روز یکشنبه در سفری سه روزه برای دیدار با سران رژیم صهیونیستی وارد اراضی اشغالی شد و قرار است در دیدارهای خود در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، جنگ سوریه و مسئله اوکراین بحث و تبادل نظر کنند.

انتهای پیام

کد N199582

وبگردی