آفتاب

تدابیر امنیتی در پایتخت ترکیه اتخاذ شد

تدابیر امنیتی در پایتخت ترکیه اتخاذ شد

آنکارا - ایرنا - بالگردهای پلیس آنکارا در پی قطعی شدن پیروزی حزب حاکم در انتخابات شهرداری های ترکیه وجشن پیروزی هواداران این حزب درخبایان ها و در راستای تدابیر امنیتی بر فراز این شهر به پرواز در آمدند.

به گزارش روزدوشنبه خبرنگار ایرنا، درحالی که هواداران حزب حاکم ˈ عدالت وتوسعه ˈ درپی سخنرانی ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه درخیابان های آنکارا جشن پیروزی گرفته اند، پلیس این شهر تدابیر امنیتی به منظور ممانعت از هرگونه درگیری به اجرا گذاشت و بالگردهای پلیس هم اکنون به گشت زنی بر فراز پایتخت ترکیه پرداخته اند.

براساس این گزارش، حزب مخالف جمهوری خواه که خود را پیروز انتخابات درپایتخت آنکارا عنوان کرده است همچنین به قطع برق در برخی از شهرها به هنگام شمارش آرا معترض است.

برخی ازمقامات این حزب عنوان کرده اند که دربرخی از شهرهای ترکیه از جمله آنکارا و اسکی شهیر به هنگام شمارش آرا برق قطع شده است وهمین امر در روند شمارش آرا تاثیر گذاشته است.

افزون بر آن ، ˈ منصور یواش ˈ نامزد حزب جمهوری خواه درانتخابات شهرداری ها درآنکارا درسخنانی اعلام کرد که وی درانتخابات پایتخت ترکیه پیروز شده است و این درحالی است که آمار منتشر شده حاکی ازآن است که ˈ ملیح گوکچک ˈ نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه با اندک اختلافی از یواش پیش افتاده است.

با آنکه شمارش آرای شهر آنکارا ادامه دارد، حزب جمهوری خواه خلق خود را پیروز انتخابات دراین شهر اعلام کرده است.

هواداران حزب حاکم ترکیه درپی سخنرانی اردوغان درمحل ستاد مرکزی انتخاباتی این حزب، به خیابان ها آمده وبه جشن و پایکوبی پرداختند.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی ازآن است که هواداران حزب حاکم ترکیه درخیابان های مرکزی شهر آنکارا با به صدا در آوردن بوق خودروهای خود و دردست داشتن پرچم های حزب عدالت و توسعه پیروزی این حزب را جشن گرفته اند.

خاورم **230**536
کد N199531

وبگردی