آفتاب

رییس جدید حزب جماعت اسلامی پاکستان انتخاب شد

رییس جدید حزب جماعت اسلامی پاکستان انتخاب شد

اسلام آباد - ایرنا - ˈسراج الحقˈ وزیر فعلی ایالتی درایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان بعنوان پنجمین رییس حزب ˈجماعت اسلامیˈ انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، ˈعبدالحافظ احمدˈ رییس بخش انتخاباتی حزب جماعت اسلامی یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: سراج الحق ماه آینده جایگزین سید ˈمنور حسنˈ رهبر فعلی این حزب شده و فعالیت رسمی خود را آغاز می کند.

وی خاطر نشان کرد که شورای مرکزی حزب جماعت اسلامی پاکستان بمنظور انتخاب رییس جدید؛ سه نفر از مسوولان ارشد را انتخاب و از طریق رای گیری که بیش از سه هزار نفر از مسوولان این حزب در مناطق مختلف پاکستان در این روند شرکت دارند رهبر جدید انتخاب می شود.

انتخابات برای تعیین رییس جدید این حزب هر پنج سال یکبار برگزار می شود.

سراج الحق متولد دی 1341 شمسی (دسامبر 1962) و اهل منطقه ˈثمر باغˈ از توابع منطقه ˈدیرˈ در شمال غرب پاکستان می باشد. وی در سالهای 1367 تا 1370 شمسی (1988 تا 1991میلادی) ریاست نهاد دانشجویی حزب جماعت اسلامی موسوم به ˈاسلامی جمعیت طلبهˈ را به عهده داشت.

رییس منتخب حزب جماعت اسلامی پاکستان در سال 1381 (2002) با پیروزی در انتخابات مجالس ایالتی بعنوان نماینده مجلس ایالت خیبرپختونخوا انتخاب شد اما ولی در اعتراض حمله مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به یک مرکز علوم دینی در منطقه قبیله ای ˈباجورˈ که 80 کشته برجای گذاشت از این منصب استعفا کرد.

سراج الحق سال گذشته بار دیگر بعنوان نماینده مجلس ایالتی خیبرپختونخوای پاکستان انتخاب و هم اکنون منصب وزیر اول کابینه دولت این ایالت را به عهده دارد.

آساق**ا.ر**1095**536
کد N199489

وبگردی