آفتاب
سیدمحمد خاتمی:| 156154

همه باید برای موفقیت دولت کمک کنیم

همه باید برای موفقیت دولت کمک کنیم

جمهوری اسلامی نتیجه مبارک انقلاب ما بود. معتقدم محتوای این انقلاب صلح است، صلح میان افراد در درون یک نظام و کشور./جنگ، ستیز و نفرت بیداد می کند و با کمال تاسف گاهی شاهد هستیم که به نام اسلام به این نفرت آفرینی دامن زده می شود.

سید محمد خاتمی با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید برای بهبود اوضاع و رفع مشکلات گفت: همه باید کمک کنیم تا دولت بتواند موفق باشد.

به گزارش ایلنا، رییس بنیاد باران در دیدار جمعی از مسوولان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان یزد با حضور در شهرستان اردکان، افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید روی کار است و با توجه به مشکلات فراوان، با شعار هایی که داده شده، کارهایی صورت گرفته و شاهد بهبود اوضاع هستیم اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی است و همه باید کمک کنند تا مشکلات حل شود اظهار امیدواری کرد: بهبود شرایط گسترش پیدا کند.

رییس جمهوری پیشین ادامه داد: موقعی که دلها به هم نزدیک شد آن وقت حکومت مقتدر است و زمینه پیشرفت در کشور ما که امکانات فوق العاده ای دارد فراهم می شود.

خاتمی اضافه کرد: انشاءالله در عرصه بین الملی هم ما شاهد صلح باشیم، صلحی که بر پایه حقوق انسانها و حرمت آنها برای برخورداری از زندگی خوب؛ امنیت، آزادی و پیشرفت استوار باشد، اگر چنین باشد ما دنیای بهتری داریم.

رییس بنیاد باران با آرزوی سالی خوب برای همه ملت ایران و انسانهایی که خواهان صلح و همدلی انسانها هستند، گفت: امسال خصوصیت نوروز ما این است که محاط شده است در دو مناسبتی که هر دو مناسبت به نام و یاد صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) متبرک شده است هم قبل از عید فاطمیه اول را داشتیم و در هفته دوم عید امسال هم اواسطش باز فاطمیه دوم است.

خاتمی اظهار داشت: لازم است که یاد و خاطره حضرت زهرا را گرامی بداریم و انشالله که به حرمت این بانوی بزرگوار که معلم و الگوی نه تنها زنان عالم بلکه انسانهای جهان است با عنایت ایشان و بالطف خداوند، هم ملت شریف ایران و همه مسلمان ها زندگی بهتری داشته باشند.

رییس بنیاد باران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وضع خوبی بر دنیا حاکم نیست، گفت: جنگ، ستیز و نفرت بیداد می کند و با کمال تاسف گاهی شاهد هستیم که به نام اسلام به این نفرت آفرینی دامن زده می شود.

وی اضافه کرد: جریان ها و جناح هایی که خود را منتسب به اسلام می دانند و خودشان را نماینده اسلام حقیقی معرفی می کنند، ترور می کنند، می کشند و خشونت و تحجر را بر جوامع تحمیل می کنند.

وی با بیان اینکه امروز در بسیاری نقاط شاهد این جریان ها هستیم، ادامه داد: البته مساله تروریسم و خشونت گرایی در عین حالی که ریشه در بینش غلط انسان نسبت به خدا، انسان و آفرینش دارد خود عکس العمل و معلولی از وضعیتی است که بر دنیای امروز حاکم است.

وی یادآور شد: این دیگر ستیزی سرمشقی بوده که در یکی دو قرن اخیر از سوی قدرتهای بزرگ بر دنیا تحمیل شده است، قرنی که گذشت قرن خشونت، جنگ، دو جنگ بزرگ جهانی، جنگ های منطقه ای و جنگ سرد بود که حاصل همان روحیه دگر ستیزی و روحیه اثبات خود با نفی دیگری است.

خاتمی توضیح داد: ترور و تروریسم حاصل روحیه ای است که در آن اثبات خود مساوی با نفی دیگری است یا در سطح محسوستر آن کسانی منافعی برای خود تعریف می کنند که با منافع دیگران در تضاد است و با توسل به زور سعی می کنند که دیگران را سرکوب کنند و منافع خود را تامین کنند.

رییس بنیاد باران در ادامه سخنان خود در جمع مسوولان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان یزد در شهرستان اردکان گفت: یکی از عوامل گسترش ترور، تروریسم و خشونت گرایی وضعیتی است که قدرتهای بزرگ بر دنیا تحمیل کردند.

خاتمی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در انقلاب بزرگ ما پیشنهاد جمهوری اسلامی داده شد و این که ما می گوئیم خواست نظام نشان میداد که کدام اسلام در انقلاب ما وجود داشت اسلام، اسلام انقلاب، اسلام طالبانی که در سوریه در عراق در جاهای دیگر دارد کشتار می کند و با دید متحجر خودش میخواهد بر عالم و آدم حاکم بشود نیست بلکه اسلامی است که برای انسانها از هر فرقه، گروه و هر گرایشی قائل به حرمت است.

وی اضافه کرد: وقتی می گوییم جمهوری اسلامی یعنی حکومت، حکومت جمهور است که قدرت در آن متعلق به مردم است؛ حکومت قدرت متمرکز است و منشا آن قدرت منتشر است که همه افراد این قدرت را دارند. حکومت مرکزی از طرف قدرت مردم نمایندگی دارد و این حکومت نه تنها بر آمده از مردم است بلکه در برابر مردم مسوول است و مردم بر آن نظارت دارند.

رییس بنیاد باران گفت: جمهوری اسلامی نتیجه مبارک انقلاب ما بود. معتقدم محتوای این انقلاب صلح است، صلح میان افراد در درون یک نظام و کشور.

وی همچنین به مشکلات استان یزد همچون کم آبی نیز اشاره کرد و گفت: باید تلاش کرد که همه این مشکلات به یاری خدا حل شود.

علاوه بر مدیران و مسوولان استان یزد، احمد دوست حسینی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمد رضا تابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار حضور داشتند.

کد N199454

وبگردی